Friday, December 23, 2022

Crna Orhideja - McKean


Updated: 23.6.23.


Black Orchid
Vrsta: integral (sve)

Crtez: Dave McKean

Scenario: Neil Geiman 

Izdavac: Darkwood (2015)

Premijerno: 1988-89 

Dimenzije: 32 x 24.7 cm, HC

Br strana netto: 146

Tiraz: 1,000

Zanr: superherojstina, sci-fi, krimi

Kolor? Da.

Politicki obojen? Naravno.

Golotinja? Ne. 

Rasprodato? Da.

Crtez: 7/10

Scenario: 3/10

Ciljne grupe: marvelovci 

Prednosti: crtez a posebno kolor

Minusi: superherojstina, pretencioznost, pojavljivanje Betmena, levicarenje, neke notorne gluposti, pateticni citati iz pesama, ultra-pacifizam, kenjanje po logici

Ovaj tupavi album je bio na velikom popustu i samo zato sam ga uzeo. Jeste me neobican crtez privukao, ali ni on nije na nekom ne-znam-kakvom nivou da bih ikada platio punu cenu za ovako nesto. Uostalom, nivo cesto nije ovakav kao ova strana gore. Neke strane su bezbojne, a crtez sam po sebi nije dovoljno dobar da bi mogao da prodje bez kolora, koji je sve u svemu veoma dobar. Zapravo je steta sto se ovako zanimljiv crtez/kolor tracio na jednu ovakvu glupost.

Pod "ovako nesto" se podrazumeva da pricam o tome da je ovo pisao Neil Geiman, "legendaran" americki komercijalac kojeg neki veoma naivni i neizbirljivi ljudi smatraju velikanom stripa. Ne, on samo spada u pretencioznu felu americke komerco-bullshitijade odnosno superherojstine, i to one sa izrazeno levicarskom orijentacijom. Doduse on dodje kao mnogo manje politicka verzija Alan Moore-a, odnosno nije opsednut unistenjem kapitalizma ni problizno u onoj meri kao doticni marksisticki degenerik. (Mada mnogi citaoci sigurno nista od toga ne primecuju. Iako su Marvel/DC vec odavno ogrezli u politickoj korektnosti i levicarenju. Velik broj ljudi ni ne zna razliku izmedju levice i desnice prema tome njihovo neprimecivanje ovakvih stvari ne cudi preterano.) Od njega sam do nedavno bio procitao samo dva Sendmena. (Recenzija u linku dole.) To je sve. I previse, sto se mene tice. Nervira me njegova melanholija, patetika, jeftino filozofiranje, skoro kompletan nedostatak humora, bavljenje superherojima, i neumorni pokusaji da se "pesnicki" izrazava. Covek sebe i svoja piskaranja preozbiljno shvata, pogotovo s obzirom za koje jeftine/neambiciozne institucuje radi...

Primera radi, Sandman Overture nije nista drugo do velelepno ilustrovana marvelijadija o spasavanju sveta tj multiverzuma - skoro pa i jedina tema kojom se marvelverse/DCverse/qrcoverse uopste bave. Sta god da sam citao od superherojstine (ono vrlo malo) se skoro uvek bavi spasavanjem Metropolisa, planete Zemlje, svemira, pa cak i multiverzuma - u tom smehotresnom redosledu. Valjda kad su bili spasili Mentalopolis po hiljaditi put su presli na spasavanje citave Zemlje, pa su i nju decenijama spasavali, a onda kada su je bili spasili po 5457. put su odlucili da "osveze" price time sto ce preci na jos bombasticniju stvar, a to je naravno spasavanje svemira. A onda kada su svemir spasili bar 1500 puta, onda su ovi bajni izdavaci i njihovi lakeji presli na (odnedavno popularan) multiverzum - kao npr u tom pomenutom Sendmenu. Koja pacenicka megalomanija. Jadni li su, bas kao i njihova filistinska publika kojoj ne mozes da serviras nista iole inteligentno jer bi se sigurno pobunili. A pritom se dobar deo njihove publike lozi da je to marvelodisijevsko stivo "inteligentno"...

Budali svaka glupost moze da deluje inteligentno, jer u odnosu na njega samog ono to u neku ruku i jeste.

Uprkos postojanju Sandman Overture koji je vizuelno spektakularan, Gejmena bije glas da namerno bira prosecne crtace da bi se pricalo samo o njemu, tj da mu crtaci ne kradu paznju citalaca.

Ne slazem se.

On bira ne samo prosecne vec i lose crtace. (Izuzetci su retki.) A sad da li to radi jer je nepopravljivi egomanijak tipa Alan Moore ili Stephen King, to vec ne znam. Ali me ne bi cudilo da je istina, jer kada sam prelistavao sve ostale Sendmene, bio sam iznenadjen koliko je u proseku nizak nivo crteza; cesto ispod proseka, pa cak i smesan i los - ponekad i na granici karikature. Fascinira me do koje mere filistince medju stripofilima uopste ne tangira kvalitet crteza - koliko su samo ustinuti od estetike i shvatanja umetnosti. Das seljaku Moebiusa, ili mu das Djipija - njemu je to sve isto. Ja takvim bolidima zavidim, zato ih i podjebavam, jer sam - da budem sasvim iskren - ljubomoran na njihovu svinjsku sposobnost da budu svastojedi.

A opet, s druge strane... Svinje, posto im je svaki strip dobro nacrtan, moraju mnogo vise novca da trose jer je ponuda "kvalitetnih stripova" - po njihovoj definiciji tog pojma - ogromna. Na tome im definitivno ne zavidim. I ovako trosim previse na stripove, taman posla da sam jos i nekriticna striposvinja bez kriterijuma, te da me zanima skoro sve sto postoji... Samo svinje-milioneri mogu sve to da isprate. Ove ostale siromasnije svinje mogu samo s tugom i frustracijom da konstatuju kako ne mogu ni promil svega sto je u ponudi da si priuste.

Ali nema potrebe da po 100. put podjebavam stripofile, od kojih su najmanje 70% kompletni dziberi sto se (ne)ukusa tice. Tu sam da objasnim zasto je ovaj album razocaravajuc i glup.

Da, razocaravajuc. Istina je da sam rekao da nisam nikada imao visoko misljenje o Gejmenu, ali sam se zbog stila ovog crteza ponadao da se ne radi o nekakvoj marvelodisijadobediji vec o necem sasvim drugom. Kad ono, vec na prvim stranama saznajem da je cak i ovo neka superherojstina koja spada u neki usrani superherouniverse, ili kako ga vec zovu Stan Lee i njemu slicni klosari. (Pojavljuju se Betmen, Mocvarko i Leks Tutor.) Ne mogu Ameri bez toga, nista drugo njihova strip/film publika ne razume, nista drugo ne stancuju; mnogo im je primitivna stripska scena, zapravo najgora na svetu u tom smislu, bar kad se poredi sa argentinsko-spanskom skolom, francusko-belgijskom, sa Italijanima, sa Britancima i s Japancima. Na toj internacionalnoj skali Ameri su na samom dnu, daleko ispod svih, barem sto se njihove komercijale tice. Stripska scena im je toliko losa da je mozda cak ispod holivudskih filmova po kvalitetu. (Govorim o americkoj mega-komercijalnoj kinematografiji od 00-ih nadalje.)

Kao sto Ameri ne mogu bez komercijale, tako i Gejmen ne moze bez levicarske propagande. Strana 15:

"Ne mozes da se boris protiv zlocina, ovo su osamdesete! To je kao da se boris protiv drzave."

Zlocin = drzava. Za politicki neupucene (odnosno 90% stripofila), ovo u prevodu znaci:

"Regan je na vlasti bio u 80im, a on je jedan veliki kriminalac! Imamo li konkretne dokaze za to? Nemamo ih, ali ni ne trebaju nam dokazi, jer mi jednostavno izmisljamo sta nam se cefne jer smo devijantni levicari. Uostalom, on je zlocinac vec samim time zato sto je Republikanac odnosno desnicar koji se bori protiv nase omiljene marksisticke imperije, SSSR-a, a mi ga zato mrzimo - medjuostalom. A tek ga sada mrzimo kada je pomogao da se raspadne ta divna Lenjinova unija, tako moralna i pravedna. A posto mrzimo Ronija - a pritom smo veliki lazovi - odlucili smo da prikazemo Ameriku 80ih kao korumpiranu, zlu, i dekadentnu, iako je Regan zapravo izvukao Ameriku iz ekomonskih govana prethodne vlasti (levicarskih demokrata na celu sa Karterom) - cinjenica koju biramo da kompletno ignorisemo, slicno kako u Britaniji simpatizeri laborista (britanskih komunista) ignorisu i precutkuju kako je Tacerka izvukla njihovu zemlju iz govana koje im je bila ostavila prethodna, laburisticka, vlast. Ta Amerika tek 1993. krece da se pretvara u nesto bolje, kada politicka korektnost napokon krece da dominira drustvom, i da unistava slobodu govora odnosno slobodu desnice da se slobodno izrazava..."

Levicarski scenaristi uvek najvise blate Ameriku kada su na vlasti njima omrznuti republikanski predsednici Nixon, Reagan, Bush i Trump - a kada su demokratske psihopate Obama ili Clinton na vlasti bili onda se kritika drzave uvek "neobjasnjivo" smanjivala. Kao i sada: dok je Trump bio na vlasti Amerika je bila "najgora", a cim ga je zamenio jedan devijantni pedofil zvani Biden, ta se kritika americke vlasti i politike drasticno smanjila u americkim (levicarski kontrolisanim) medijima, bas kao i u stripovima i na filmu. Odnosno, kad god levicari zele da blate Ameriku ili njenu politiku i drustvo kada je na vlasti Demokrata, radnju lepo pretoce u jednu od tih predsednickih era koje nisu bile "demokratske" (tj kada u Beloj kuci nisu vladale Demokrate tj liberali tj komunjare) da bi onda neometano levicarski pisac/scenarista mogao do mile volje opet da blati kapitalizam i demokratiju, jer Amerika samo tada ne valja, tj kada je na vlasti Republikanac (tj Nixon, Reagan, Bush i Trump: to su omiljene mete propagandnih levicara iz neo-marksistickih fabrika zvanih Holivnjud i Marvel/DC). Cim na vlast stupi neki "dusebriznicki" populista tipa Clinton, Obama ili onaj klovn Carter, koji decenijama kenjaju istu pesmu o "promeni" i "jednakosti", Amerika levicarima najednom postaje daleko blaza, manje "surova" i mnogo prihvatljivija drzava. Cak i kada se jos vise ratova vodi nego za vreme Republikanske vlasti...

I uprkos cinjenici da tom drzavom ne vlada Bela kuca vec takodje i kongres, senat, kao i lokalni guverneri. Pa nije to centralizovana Rusija pa da drzavu "definises" osobom koja je zvanicni lider! A neretko kongresom i/ili senatom vlada upravo opozicija tj stranka koja u tom momentu nije u Beloj kuci. Prema tome, deliti Ameriku ovako na "losu Ameriku" (kada su u Beloj kuci Republikanci) i "dobru Ameriku" (kada su u Beloj kuci Demokrate) je krajnje imbecilna podela koja kompletno zanemaruje kompleksan nacin na koji se drzavom upravlja, a njome skoro nikada nisu upravljali iskljucivo jedni ili drugi. Sem naravno u zadnjih par godina, jer se Amerika polako pretvara u jedno-partijsku diktaturu.

Samo zato sto je Reagan bio na vlasti u 80im ne znaci da je on kontrolisao Amerikom. Nije SAD diktatura tipa Severne Koreje ili Libije pa da jedan covek moze toliko da utice na politiku drzave. Ni priblizno: americki predsednik ima 1000 puta manju moc u svojoj drzavi od jednog Fidela Kastriranog ili Staljina. Jer da nije tako, Obama bi odavno sve Republikance strpao u logore, dok mu Alan Moore pomaze pisajuci stripove o ogromnoj pravdi i humanosti takve odluke... Demokrate obicno kontrolisu kongres i senat kada je Republikanac u Beloj Kuci, a cesto i kada nije. Deliti Ameriku na losu (kada je Republikanac u Beloj Kuci) i mnogo manje losu ili cak dobru (kada su na vlasti Demokrate - pogotovo ultra-precenjene "ikone" Kennedy i Obama), je toliko detinjasto i maloumno da takva interpretacija sveta moze samo doci iz ultra-debilnog levicarskog kampa. Oni se uostalom najvise bave simplistickim budalastinama; njima je sve crno-belo, nema niceg u sredini. (Bas kao i njihovi "daleki" rodjaci, ultra-desnicari, koji takodje obozavaju logore i zabranu slobode govora.)

Smehotresno. Levicari su neopevane budaletine, i lazovi.

Drugo, ko je promovisao kokain i heroin u 80im? Pa niko drugi do marksisticki Holivud. Oni su idealizovali i romantizovali narkomaniju, prostituciju, kriminal, seksualnu devijantnost i sve ostalo sto spada u domen nemorala, zlocina i auto-destrukcije, kao sto to rade i sada - samo jos zesce. Levicari su konstantno ismejavali Reganovu i Bushovu borbu protiv droge (tzv "war on drugs") upravo zato sto oni (levicari) podrzavaju upotrebu droge, i zato sto demokrate nikada ne bi stavljali prioritet na borbu protiv kriminala; njima je daleko bitnije da li se gejevi mogu vencati, da li zene imaju identicne plate kao muskarci, i da li pedofili smeju usvajati decu... Cija se americka stranka bori za legalizaciju droge, za blazi tretman pedofila i prostitucije, kao i za blaze kazne za silovatelje i ubice? Pa Demokratska stranka tj Biden i druzina... Republikanci su protiv svega toga. Mada, i njihovi politicari polako povlace rep, ne usudjuju se vise ni kontrirati levici, da ne bi bili javno deklarisani kao "rasisti", "seksisti", homofobi", "fasisti", "islamofobi"... (Vec sam bio pominjao koliko je politicka korektnost zavladala Zapadom, a time i ustrojila velik deo tamosnje desnice time sto su tabuizirali vecinu politickih tema, pa niko ne sme vise otvoreno ni da prica o kljucnim temama.)

Jel vam sada malo jasnije? Manje "ucite" istoriju i politiku kroz retardiranu stripovsku "literaturu" i holivudsko propagandno-marksisticko smece, vise se informisite kroz prave kanale. Ili jednostavno ukljucite mozak i zdrav razum, a pritom iskljucite anti-amerikanizam kojim su vas podojile dojke Tita, Milosevica, Seselja i ostale domace rusofilske gamadije koja vas odvajkad doji svojim ekstremistickim, zagadjenim mlekom. Zar vam nikada ne dosadi jedno te isto anti-kapitalisticko/anti-zapadno mleko kojim vas nutkaju psihopate i kriminalci vec decenijama iz svojih strokavih sisa? Obracam se naravno Balkancima, pogotovo Srbima, koji su oduvek imali kompletno pogresnu sliku sveta i internacionalne politike, a posebno Amerike. (Zato prosecni Srbin velica Kinu, Rusiju, pa cak i Severnu Koreju, a mrzi zapadne zemlje - u koje planira da ode cim/ako mu se ukaze prilika!) To sto je sadasnja Amerika vredna kritike i podsmevanja je samo zato sto je ubijena ona starija Amerika pre 90ih, tj progresivna i daleko normalnija Amerika, a zamenjena u 90im ovom novom LGBTovskom koja se naravno nikako ne moze i ne sme podrzavati. Medjutim, balkanska stada ovaca uopste ne razlikuju ove dve Amerike, cak ni ne znaju za tu vremensku "podelu", a oduvek su mrzeli tu naciju, ne znajuci cak ni zasto... Mrzeti SAD u npr 70im i 80im je bilo retardirano, ali je sada situacija veoma drugacija...

Da ne duljim i da ne laprdam previse, sve ovo je prilicno kompleksna tema, a ja sam je samo blago okrznuo tj nisam ni usao u detalj - kojeg ima dovoljno za 56 debelih knjiga. Ko zeli vise informacija na ovu temu, idite na moj politicki blog, na prvi post - koji se detaljnije bavi komunizmom... kojeg vecina Srba (i ostalih Balkanaca) uopste ne razumeju.

Strana 28:

"Kanadski premijer se zalio na kise iz americkih industrijskih..."

Ovaj naizgled nebitan detalj je tipicno levicarsko ubacivanje propagande, onako sitno, "sa strane", na kvarno, nevezano za radnju stripa (ili filma). To se "cuje" na radiju (ili TV-u) dok Filip Silvijan razgovara sa jednim od klonova Crne Orhideje. Cemu to, kad nema blage veze sa radnjom? Pa citav razlog zasto se skoro samo iskljucivo levicarski scenaristi i pisci mogu danas baviti svojim poslom je upravo zato sto su levicari, a levicarima je duznost da seju marksisticku odnosno anti-kapitalisticku propagandu. Zato su uostalom i privilegovani da pisu scenarije za filmove i stripove. Inace ne bi imali tu privilegiju. Koliko desnicarskih pisaca imaju karijere na Zapadu u stripu a pogotovo TV-u/Holivudu? Nema ih maltene uopste. Slucajnost? Samo se deca prave slucajno. Nema slucajno. Sve je ciljano.

Nema zagadjenja iz indijskih, kineskih, ili ruskih (tada sovjetskih) fabrika, jel? Pa naravno da nema. Opste je poznata naucna cinjenica da samo kapitalisticke fabrike zagadjuju vazduh. Hemija i fizika se ponasaju sasvim drugacije u kapitalistickom kontekstu u odnosu na socijalisticki, to vam bar moze potvrditi svaki lazljivi naucnik, npr Neil DeGrasse. To vam je kao ona crna komedija koja se odvila odmah nakon revolucije 1917. Navodno anti-kapitalisticki, dusebriznicki pokret Crvenih je preuzeo vlast da bi kaobajagi spasao Rusiju od "trulog kapitalizma i njegove industrijske eksploatacije proleterijata" - a onda odmah nakon ultra-krvavog dugogodisnjeg  gradjanskog rata taj isti Sovjetski Savez krece da se zestoko industrijalizuje i da kreira iste onakve strokave i stetne fabrike (u kojima su radili milioni bedno placenih jadnika) kakve je Karl Marks kritikovao u svojim kretenskim filozofskim radovima! Da, levicari su komedijanti i cirkuzanti, ali oni od opasne, psihopatske i licemerne sorte. Ko ih ne zna skupo ih placa, a za to svoje neznanje o komunistima platili su stotine miliona ljudi vec, a tek ce jos da plate, pogotovo naivne budale na Zapadu koje pojma nemaju sta im se sve sprema...

Da li je Gejmen psihopata? Mozda ne bas psihopata, kao npr njegov hipi kolega Alan Moore, ali u najmanju ruku je egocentricni licemerni narcisoid, a to mu na isto/slicno dodje. Svi ti "dusebriznicki" scenaristi koji se "zalazu za uzvisene ciljeve" (LGBTQP, migranti, prava zena, ekologija - aktivizmi koji se danas neumorno propagiraju) su foliranti na kvadrat, profesionalni lazovi koji se bave manipulacijom naivnih zombi citaoca. A bas je mnogo tesko manipulisati modernim krdima tupavih stripofila i filmofila, stoga im posao i nije preterano tezak...

Najjace mi je sto Gejmen toboze "sprda" superherojstinu time sto u stripu "lukavo" pominje neke klishee ovog zanra (strane 14-15) - a pritom licemerno pise za takve stripove odnosno se i dalje bavi njima. Ne moze i jare i pare. Hoce da bude non-konformista, neki bajni "buntovnik" (kao klovn Alan Moore, koji je umislio da je mesija stripske scene), a i dalje uzima lovu od americke stripoindustrije, i dalje radi na toj tupavoj superherojstini. Mozes da das najvecem crtacu u istoriji stripa da ilustruje superherojstinu ali i dalje sadrzaj ostaje glup, ma koliko crtez bio dobar. Gejmen ovo vrlo dobro zna, ali se pravi blesav. Sta je Crna Orhideja nego jos jedan usrani superheroj tj u ovom slucaju heroina! Gejmen ocajnicki pokusava da okiti svoje superherojske albume pretencioznom a jeftinom "poezijom", pokusavajuci "jeftino-pesnicki" da pise, ali sve je to za badava jer govno mozes da okitis kao jelku, ali ce i dalje da smrdi jer je govno. Mene je prosto blam da citam njegovu kitnjastu naraciju. Slicni fazoni i nacin izrazavanja kao Moore: pompezni bullshit bez skoro trunke humora, klasicno preseravanje. Scenaristicko onaniranje dve precenjene budaletine, u svrhu podupiranja sopstvenog ega, jer taj njihov stil pisanja moze da imponuje samo polu-pismene marvelijadnike i disibednike koji u zivotu nisu uzeli dobar roman u ruke, ili ako jesu, ne umeju da razlikuju pravo pisanje od ovog jeftinog...

Zato me je bio i blam da procitam citav uvodni tekst, koji je toliko pretenciozno glup da nema dalje. OK, vecinu strip uvoda pisu idioti i vecina su pretenciozni, nista novo, ali ovaj je posebno jadan - sto ne cudi jer ga pise neki novinarcic iz pateticnog  Rolling Stone casopisa: marksisticko-hipsterska institucija notorna po svojem promovisanju najgore muzike - a ignorisanju one najbolje. (Odnosno uglavnom uvek idu politickom linijom: ko je politicki podoban tj PC njihovu muziku promovisu...)

A onda saznajemo identitet glavnog zlikovca. Leks Lutor... Blam.

A onda sledeci klishe: Doktor Silvijan je bio odbacen kao klinac od ostalih decaka u skoli jer je bio "nerd". (Strana 34.) Naravno da je svaki naucnik bio "nerd", pa to je cinjenica, jer svaki klishe je tacan! (Kako levicari samo vole stereotipove kada njima odgovara, a ovamo su navodno protiv stereotipova...) I naravno da nijedan nerd nije imao prijatelje (bar ne muske) u detinjstvu jer je on uvek bio jedini nerd u krugu od 50 kvadratnih kilometara! (Americke skole su bukvalno preplavljene nerdovima, pricam i iz licnog iskustva, ali ih nekako u americkoj fikciji nikada nema dovoljno da bi jedni drugima pravili drustvo te postaju "otudjeni"... Logika koju ne kontam.)

"Imamo u najboljem slucaju jos 40 godina pre nego sto nam nestane kiseonika." - Dr Silvijan, strana 41.

Zaboravio je Silvijan na otapajuce severno-spolovne ledene sante koje su trebale jos pre 30 godina da preplave sve priobalne gradove, a tu je jos i globalno zagrejavanje koje je trebalo pre bar 15 godina da dovede do pustinjskih pejsaza po citavoj Evropi... I to je Silvijan odnosno Gejmen zaboravio da pomene. Ali nema veze, posto se na ovoj strani pominje Alek (Mocvarko), a Moore pise taj serijal (tj pisao ga je tada) neka se on pozabavi skakanjem globalne temperature na 150 C, i na povecanje nivoa okeana za 100 metara... dok Gejmen baljezga o kiseoniku.

Gluposti se nastavljaju na 53. strani kada navodno inteligentni naucnik Dr Silvijan otvara vrata u 2 sata ujutro, kada mu zazvoni Suzanin bivsi muz (a ujedno i njen ubica). Najveci idiot na planeti ne otvara nikom vrata posle ponoci, a tek to ne bi smeo/mogao da uradi jedan naucnik, intelektualac, koji je pritom morao biti svestan da ima ozbiljne neprijatelje, plus mu je Orhideja bila ubijena nedavno. Znaci... gluposti na kvadrat. Zar nije Gejmen mogao na neki inteligentniji nacin da izvede ovo ubistvo?

A opet, zasto bi se trudio. Kakva publika takav scenarista. Zabole njega za logiku, vazno da ima puno patetike u vidu "pesnicke" naracije, koju je sve teze trpeti kako radnja odmice. Ma kakva "poezija", to je jeftina melodrama. A kao da to nije dovoljno, na 55. strani imamo citat iz neke pesme, koji me tera da biram: treba li sad da se smejem ili da bacim album u smece? Kakva mega-patetika... Transfer blama dozivljavam, ali ne toliko za Gejmena vec za publiku koja ovakav kitch shvata ozbiljno. Superherojski strip - a umocen u "poeziju". Nazalost, to je (mnogo?) kasnije postala praksa u marvelitardiranom svetu kostimiranih debila. Sada superherojski stripovi nisu vise deciji kao sto su nekada bili (valjda do 90ih?), vec su i za "odrasle" (barem fizicki odrasle), jer, pobogu, zar se ne primecuje koliko je to sve umetnicko-pesnicki inscenirano? Eto vam ga covek odeven kao sismis - ali molim vas shvatite ga ozbiljno koliko god glupo taj lik izgledao u tom svom betkostimu, jer naracija je toliko pesnicka a radnja tako dramaticna i "mracna"... Serem se i po Betmenu i po citavoj superherojstini. Koja lakrdija. Cirkus, maskenbal, smejurija.

Okititi superherojstinu ukrasima je kao da na govno stavljas (jeftin) parfem. I dalje bazdi. Stoga bi bilo pametnije tj manje glupo da se vrate normalnoj nepretencioznoj, ne kvazi-mracnoj/kvazi-ozbiljnoj superherojstini. Ali to govno-poredjenje sam vec bio pomenuo. A s druge strane, sto se ne bih i ja ponavljao? Marveluniverzum se stalno ponavlja, drkaju jedne te iste fore, jedne te iste zlikovce, jedan te isti grad (Kuropolis), cak im je i ludara uvek ista (Arkam), pa sto bih ja bio bolji od njih... I ja cu lepo tokom ovog teksta da stalno provlacim to poredjenje s govnima, jer oni prolaze nekaznjeno sa svojom repeticijom, znaci valjda mogu i ja...

Do 64. strane zatim slede velike batine za Docu, medjutim koliko god mu puta bivsi Suzanin muz Trnov razbije tikvu flasom ili sutne je nogom, ovaj i dalje ne samo da ne gubi svest ili umire vec razgovetno prica. (Tek nesto kasnije mandrkne.) Zato sto je tesko ostetiti glavu bez mozga? Vrlo moguce, jer Doca nijednu jedinu inteligentnu stvar ne uradi u citavoj prici, a nedostatak mozga u toj tikvi njegovoj je jedino moguce objasnjenje za ovu tupavu scenu.

Ali ta tupavost je samo promil tupavosti koja kenja po citaocu na strani 78. Ova strana je Carica svih tupavosti, mega-budalastina kakvu samo jedan dusebrizni levicar kao sto je Gejmen moze da napise. Naime, nakon sto je Trnov nemilosrdno pobio gomilu "orhideja", kao i zverski ubio njihovog tvorca Docu Silvijana, Leks Lutor naredjuje Trnovu egzekuciju. Ali on ne umire jer...

Ajde, pokusajte da pogodite...

Ne umire jer ga spasavaju prezivele orhideje. Zasto? "Bilo je vec suvise ubijanja," kaze jedna od ovih biljnih glupaca. Jeste, tacno, bilo je previse ubijanja ali KO ih je sve pobio? Pa Trnov!

Ovo je toliko gandi-imbecilno da ne znam da li da uopste trosim energiju listajuci sve gluposti koji su previse ocigledne... Ali evo, cisto zabave radi:

1. Ako je vec bilo "previse ubijanja" zasto ne ubiti jos jednu osobu? Koju razliku cini jos jedan les na hrpi drugih leseva? (Idem anti-spokovskom tj anti-hipi logikom.) Pogotovo kada bi taj les bio les coveka krivog za sva ubistva.

2. Zar ove orhideje nemaju gram mozga? Jel to zato sto su polu-biljke pa im je IQ 15?

3. Zar ove klovnovske klonovke nemaju trunku lojalnosti prema svom mucki ubijenom doci i prema svojim ubijenim sestrama?

4. Zar spasavanje Trnova nije ionako rizicno jer bi drugi nevini ljudi mogli da od njega kad-tad nastradaju? A tu se vracamo na 2. tacku, a to je da klonovke-orhidejke nemaju gram mozga. Spasavati jednog serijskog ubicu je samo po sebi tezak kriminalni delikt jer time ugrozavaju potencijalne buduce zrtve. Gde je tu logika? Valjda se govno pusta u kanalizaciju? Otkad se govno cuva? Zasto su spasili govno?

5. Ako je glavna odlika orhidejki da su maloumne gandijevke, zasto bi citaoc onda uopste mario za njih? Ja sam generalno za nestanak svih pacifistickih vrsta, a to obuhvata i botanicke proizvode kao sto su ove polu-biljke. A to me dovodi do zakljucka da nisu one krive sto su glupe, jer otkad biljke umeju da misle - pa jos i logicno? Doca ih je napravio tako tupavim, te on snosi krivicu. Nije im npr objasnio da serijske ubice treba eliminisati a ne spasavati...

6. Zasto doca nije predvideo ista od ovoga? Znao je za razne neprijatelje, znao je sve. Morao je znati. Znaci i on je retardiran - mada to vec znamo od strane 53, kada otvara vrata potpunom strancu u sred noci, sto je i prouzrokovalo masakr...

7. Ako je doca napravio orhiklonovke da bi se ponasale kao tupave mazohisticke pacifistkinje, znaci li to da je i on imbecil i mazohista? (Dobro, to vec znamo, samo se ponavljam...)

8. Cemu se uopste trudio da odrzava orhidejke na zivotu ako nije imao nikakav plan kako da sebe a i njih zastiti od masakra - i to ne od mocnog Leks Lutora vec jednog obicnog klosara naoruzanim samo bejzbol palicom i flasom? Kako je moguce da nije imao nikakve mere zastite, ni oruzje, ni strazu, ni ogradu... nista.

9. Zasto Gejmen promovise mazohizam i pacifizam? (Dobro, na ovo znam odgovor: jer je degenericni licemerni levicar.)

10. Zasto Gejmen ne veruje u osvetu (a onda je kasnije licemerno ipak pominje u pozitivnijem svetlu)? Veruje on u nju. Jos i te kako. Da njemu neko ubije dete ili mu ukrade zbirku hipsterskih knjiga koje drzi na policama, uzeo bi prvi pistolj i krenuo da koka. On je samo pacifista u svojim pricama, u teoriji. U praksi ne postoje pacifisti. Da, on je licemer i folirant, naravno, kao i svi njemu slicni gandijevci. Skoro svi su levicari takvi...

11. Da li Gejmen zaista veruje da njegova publika ne voli osvete i da su protiv ubijanja zlikovaca?

12. Da li Gejmen smatra da su njegovi citaoci bas totalni imbecili? (Na ovo znam odgovor...)
Osim svih ovih budalastina, taj lik Trnov je morao biti napokon ubijen, ne samo iz (veoma logicne i opravdane) osvete vec ako nista drugo i zbog toga sto je veoma iritantan lik, nezanimljiv, i glup k'o tocilo, jer su mu sve namere i odluke nelogicne. Cak se i Leks Lutor cesto hvata za glavu, ne shvatajuci Trnovo glupo ponasanje. Doca je bio ekstremno glup, orhideje su retardirane, a jos i Trnov... A to znaci da je jedini inteligentni lik "zlikovac" Leks Lutor. Ne preostaje mi nista drugo nego da navijam za njega, da istrebi i preostale orhidojke, jer samo jedna stvar je gora od zla, a to su glupost i pacifizam - u tandemu. Zlo barem zeli da prezivi, zlo voli sebe. Makar to. A ovaj doca i Orhideje... Oni ne postuju ni sebe ni druge, cak nisu kadri ni da osvete svoje voljene. Zato podrzavam Leks Lutora. A za to je Gejmenov tupav scenario kriv.

Uostalom, zar Leks nije ionako neunistiv? Supermen mu nije nista mogao, u koliko epizoda? Barem 5,000. Pa kako ce onda dve konfuzne, pacifisticke biljke da ga srede! Zar ne znaju da se metropolijski zlikovci nikada ne mogu ubiti? Potrebni su za narednih 50 serijala i 950 nastavaka.

A kad smo vec kod toga... Zasto orhidojkice nista ne znaju? Zasto im njihov doca nista nije objasnio? Mogao je makar da izdvoji 5 minuta iz svog zlatno-vrednog vremena pa da im lepo objasni sustinu: "Trnov je olos, Leks Lutor je veliki neprijatelj, i ne ostavljate decu samu po parkovima jer ih trgovci belim robljem i pedofili mogu kidnapovati..."

Sto se i desilo. Starija trnoruzica ostavlja ovu manju samu u parku dok ide u Arkam, a ova mala biva kidnapovana. Nista se od toga ne bi desilo da je doca imao gram mozga. Ali posto nije...

Da je ovaj strip iole realan, evo kako bi isla scena sa strana 78-79: Orhidejke odluce kako je davljenje preblaga smrt za Trnova te ga izvuku iz reke da bi ga odnele u neki napusteni bunker gde ga mlate i muce danima, dok ne crkne. E to bi bilo realno. To je ljudska, a bogami i biljno-ljudska narav. I ljudi i biljke su programirani da prezive - a to podrazumeva i nasilje i osvetu. Gejmenu, debil si.

A ni Betmen nije mnogo bolji. Umesto da konkretno pomogne totalno zbunjenim orhidojkicama nepripremljenim za zivot van docine botanicke baste, on ih salje na neke nebulozne adrese. Npr u onaj usrani "Arkam" (rec koja marvelitardima daje krute penise i vlazne pice) koji je kaobajagi ludara iz koje te puste samo ako "popusis strazaru" - kako tvrdi jedna likusa. Gejmen treba manje da pusi, ali travu, a vise da koristi mozak kada pise. A opet, kakva publika takav pisac, i obrnuto.

Poseta Arkamu (na slici) nema nikakvu svrhu, nicemu ne sluzi u narativnom smislu, sem da napali Betmen fanove koji se loze na sve betmenovske fore i fazone. Orhidejka tamo gubi vreme, a time i citaoc gubi vreme (sem betmenovaca, koji se loze na Arkam bez obzira sluzi li nekoj svrsi ili ne).

Sledeci veliki gejmenski blam kenja po sebi i po citaocu na strani 105, pred 3. poglavlje. Citat, opet, i to od bivse muske prostitutke Lou Reed-a, koji je pritom jedan od najgorih pevaca 70ih, ako to uopste mozemo nazvati pevanjem, to njegovo isfalsirano monotono baljezganje...

Lou Reed, heroj indie hipstera, u stripu prepotentnog Gejmena. Sve je napokon logicno. Bar jednom da nesto ima smisla... Cak je logicno u "nomen est omen" smislu; ovaj je bio muska whorovka, a ovaj koji ga idealizuje se preziva kako se preziva.

Naredni deo price je prepun hipi gluposti, a u tome Gejmenu pomaze hipik nad svim biljnim hipicima, mag zvani Mocvarko, koji se za razliku od beskorisnog Betmena pokaze korisnim, te preprica citavih prethodnih 100 strana orhidroljama, a nakon toga se pokaze kao kompetentan botanicar te poseje gomilu buducih orhidejki u zemlju, da bi ovaj strip imao potencijalan nastavak kada/ako neko rokne one dve pacifisticke orhiglupace - jer odbijaju da se brane od nasilja!

Mocvarko objasni orhipizdama da ih je Doca napravio u svrhu stvaranja nove rase ljudi - polu biljke/polu-ljudi - koji bi preuzeli Afriku ili sta vec. Znaci, Doca nije verovao toliko u evoluciju koliko je bio za devoluciju: pretvaranje ljudi u biljke. A opet, kao neko ko je imao mozak na nivou biljke, bio je verovatno idealan da vodi takav projekat...

Mocvarko je nekako - uz pomoc magije ili cega vec - znao gde se nalazi mlada kidnapovana orhidojka pa ju je na taj nacin spasao... Kako to da onda nije znao da upozori orhibiljke da ih goni Leks Lutor? Kako je mogao da zna ono prvo a ne i ovo drugo?

A i ja sam bas budala, trazim logiku u moru marvelovskih govana...

Nasmejala me je 132. strana, kada Gejmen opet krene "pesnicki" da kenja svoj uobicajeni hipsterski izmet, parafraziram: "kretala se neometano i mirno kroz srce sveta, daleko od nasilja, daleko od svireposti, daleko od iznenadne smrti..." A u tom istom kadru je prikazana kornjaca kako ubija ribu!!! Znaci, nasilje vazi samo kad ga ljudi vrse, dok se nasilje medju zivotinjama nekako ne racuna kao nasilje vec je to sve "kompleksan ekoloski sistem" ili sta vec.

A onda na strani 144 Trnoruzica kaze zlikovcima: "ovde nema ubijanja, nema mrznje." Ma prava hipi glupaca, sta sam bio rekao... Nema ubijanja? U dzungli prakticno samo i ima ubijanja, ne puno vise od toga. Ali valjda je orhiglupaca suvise okupirana uzvisenim hipi-mislima da bi primetila masovni pokolj zveri nad drugim zverima... Isto kao oni naivni americki hipici kada otputuju u "svetu spiritualnu" Indiju da bi "pronasli sebe" a pritom kompletno ignorisu siromastvo i bedu koja ih tamo okruzuje. Egocentricna, glupa goveda.

A i taj smesni komentar "nema mrznje"... To je vrlo ocigledna aluzija na domoroce, koje levicari smatraju "moralno cistim", jer marksizam (medju ostalim mnogobrojnim glupostima) propagira i mit o noble savage. Zato ovde domoroci postaju poklonici i prijatelji orhidroljama, tj dobrice su, dok ih zli americki belci love za dolare. Noble savage teorija je levicarska bajka o nekorumpiranosti pecinskog coveka, tj pre-civilizacijskog divljaka, koji navodno ne ume da cini zla dela i koji je "dobar" - jer je "naivan" i cist kao dete. Sve se to fino uklapa s grupom Leksovih ubica koji su naravno svi belci a koji su dosli da ukaljaju dzunglu tj cistocu prirode. A cak se i pominje "veliki beli lovac" u jednom dijalogu - a sve ovo sto sam naveo u paketu je aluzija na "zle kapitalisticke belce", rasistima koji "unistavaju prirodu". Ovo vam je klasican primer novokomponovanog auto-destruktivnog i mazohistickog fenomena zvanog white guilt pizdarije (guglirajte, mrzi me da potanko objasnjavam bas svaki qrac), tj kada levicarski belci pisu i propovedaju o zlu drugih belaca. (Drugih belaca, jer naravno ti belci koji pisu o zlu belaca ne mogu nikako biti zli, oni su dusebriznici koji su poslati od boga Marksa da spasu zene, gejeve i manjine od belackog kapitalizma... Jos jedna morbidno-naivna bajka.)

White guilt
tj "bela krivica" je najveca bolest modernog Zapada, ne daj Boze da ikad ta kuga stigne i u ove krajeve, a zato zapadnjaci i propadaju kao civilizacija, munjevitom brzinom. A ovaj strip potice iz 80ih, tj vec je tada bilo ovakvih komunjarskih, utopistickih gluposti. Sada je to normalno, tj toliko normalno da ovakvu imbecilnu propagandu vecina ljudi vise i ne primecuje: jer kada si stalno i dugo okruzen govnima onda ti ona vise i ne smrde jer si na taj smrad odavno navikao...

Kraj je kompletno nebulozan. Trnov postaje neki Rambo koji ubija Leksove ljude jednog po jednog. Otkud sad pa to? Sta to njega najednom cini vrhunskim ubicom - i to u dzungli na koju svakako nije navikao? Gejmen nam nista od ovoga ne kani objasniti. Niti zasto kao neki tupavi kamikaze ludak "napada" preostalu grupu Leksovih ljudi i to uz dernjavu, kada ga ovi onda s lakocom upucaju, kao neku budalu. (Doduse, ponasao se kao idiot tokom citave price.) Ma presmesna scena, vredna komedije tj parodije na akcioni zanr. Da, akcioni, ne superherojski jer ove dve orhidojke nista herojsko ne rade i osim letenja ne koriste skoro nista od svojih moci. Cak im se gadi da ih koriste da brane sopstvene zivote! Pod pretnjom smrti ova starija orhikretenusa odbija da brani zivot makar ove mladje orhipizde - jer je pacifistkinja, znate, a one ne ubijaju ni kada im neko uperi pistolj u glavu.

A onda ih spasavaju... 

Ovo necete poverovati...

Spasavaju ih Leksovi ljudi koji odbijaju da upucaju orhibiljke, jer su valjda doziveli neko "moralno prosvetljenje" u dzungli. Priroda ih nacinila dobricama.

Gejmen je idiot.

Metropolisverzum je za idiote.




2 comments:

  1. The most psychopathic, stuck up, misanthropic comic writer I know of is Garth Ennis. you should check him out. Or not. His series “preacher” is just his thinly veiled personal fantasy at killing God (which is what happens at the very end), “Crossed” is a zombie apocalypse except the zombies just become sadists who rape, torture, kill, etc, all while having a cross-shaped mark on their face (as a result of this zombie infection). Really subtle. He also did “Punisher” and “The Boys” which are also (allegedly) incredibly misanthropic borderline-psychopathic wish fulfilment strips as well, but I haven’t had the pleasure of checking them out yet either.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You go to the Wikipedia page of this fanatic, and you find this theme all over the place. He is one of those righteous atheists too thick to notice the irony and zealotry of his own hate. And how boring, recycling the same premise over and over: he hates Christians and God, we already know, move on, do st else.

      Which makes me wonder... He says he hates God, yet he's an "atheist"...

      Probably isn't a real atheist anyway. Yet another communist most likely. Though I doubt he is smart enough to realize that the Far Left are all religious fanatics themselves, that he's no better than the Christian fanatics he despises. For example, the way his buffoon buddy Alan Moore fails to notice the irony when he goes on a righteous Marxist crusade against Christians... (Never Moslems, because of course that's not PC.) Ennis doesn't just target fanatics, I presume he hates all Christians indiscriminately.

      I know about some of his series but never had any interest in them. It's all commercial American rubbish with crap or mediocre drawing hence completely useless to me. Coz I got criteria, unlike other comic fans, especially the American ones who just buy any rubbish marketed to them as popular and successful. They read "hit series" and they start buying it. Such sheep.

      Unfortunately, this kind of commercial, primitive garbage is easily available here in Serbia too. Plenty of Marvel/DC/Dark-Horse sheep here, which is mystifying because as a Balkan comic-book fan you are exposed to so much variety, so many different and superior European comics. But there's always that dumb majority that is naturally drawn toward the very worst, i.e. American trash, the same way the majority everywhere is drawn toward bad movies and bad music. The average American zombie could be almost forgiven for only reading superhero bullshit, because they know nothing else, but European fans have zero excuses for doing the same.

      Delete