Sunday, March 23, 2025

Tex - Segura/Ortiz


Segurin Levičarski Teks

Vrsta: kompletna prica (3. Maxi)

Crtez: Jose Ortiz

Scenario: Antonio Segura

Izdavac: Ludens (2007)

Premijerno: verovatno tokom prve decenije ovog veka 

Dimenzije: 21 x 15 cm, SC

Br strana netto: 261 

Tiraz: ?

Zanr: politicki vestern, levicarska propaganda

YU istorijat: -

Kolor? c/b

Politicki obojen? Bas puno.

Golotinja? Ne. 

Rasprodato? Ne. (reprint 2023)

Crtez: 8/10

Scenario: 5/10 

Ciljne grupe: levicari zeljni ispiranja mozga, teksofili, nekriticni bonelijevci

Prednosti: odlican crtez - pogotovo lica - koji se savrseno uklapa uz zanr

Minusi: politicka baljezganja, izvrtanje istorije, polu-suptilno moralisanje, jeftin humor

Ovo je prvi ikad Teks kojeg sam čitao, pre nekoliko nedelja. Ko još u 50-im čita svoju prvu Teks epizodu? Za sve postoji prvi put, jer se ne sećam da sam ga čitao kao klinac, a jedini razlog što sam se "predomislio" je crtež odnosno veoma zabavan stil José Ortiz-a. Već sam u nekoliko navrata na ovom blogu pomenuo da ću čitati maltene bilo koji žanr i skoro bilo koji strip - sve dok je crtež odličan. Ovo pravilo važi čak i za vestern, koji mi spada u jedan od najmanje interesantnih.

Ortiz je do sada uradio nekih 6-7 ovakvih dužih Teksova, a još otprilike toliko priča je izašlo u nastavcima u redovnim izdanjima. Čestitam Boneliju na tolikom trudu da angažuju neke od najboljih ne-italijanskih crtača, od kojih Ortiz definitivno nije jedini, ali s druge strane mi je nekako čudno da se ti isti crtači bave bonelijanom: nekako mi to dođe kao debelo gubljenje njihovog vremena, a vreme vrhunskih crtača je dragoceno - jer ih nema puno a i potrebno je dugo vremena da se jedan strip dovrši. Jedan od najekstremnijih primera totalnog tračenja talenta je Magnusov mukotrpni rad na Dolini terora: tupavi i glupavi scenario na kojem je utrošio sedam godina svog života - i to zadnjih sedam! Da li je Magnus bio malouman (što je sasvim moguće s obzirom da je možda bio komunjara), ili je "samo malo" bio posenilio u svojim poznijim godinama, to zaista ne znam. Samo znam da sam pre nekoliko godina pokušao da čitam taj album i da sam bio odustao posle 15ak strana jer mi je bio jezivo dosadan. Uostalom, njegov stil se uopšte ne uklapa u vestern. Tako da sam pomalo podeljen po ovom pitanju: s jedne strane cenim pokušaje Bonelli firme da povremeno drastično dižu (crtački) nivo, ali se s druge strane ne slažem sa odlukama velikih crtača da pristaju na ponude Bonelija. Svestan sam da crtači kao Ortiz i Font pristaju da crtaju blentave vesterne samo zbog love (mada je Ortizova odluka sigurno dosta olakšana činjenicom da je i Segura pristao), a definitivno je tužna situacija kada najbolji svetski crtači moraju da se bave komercijalom i šundom da bi finansijski preživeli. Šta da se radi kad se velika većina stripofila sastoji od bolida koje najviše zanimaju tupavi vesterni i još kretenskije superherojštine...

Nažalost, deluje da nisam izabrao baš najbolju epizodu s kojom bih počeo Teksa (ne računajući onog Magnusa): bio sam zaboravio da se u ovoj epizodi radi o Američkom građanskom ratu - što naravno (u prevodu) znači da se prvenstveno bavi rasizmom, jer levičari (koji dominiraju stripom i kinematografijom) izvrću istoriju kako im se ćefne. Notorni su lažovi. Posle višedecenijske globalne propagande uspeli su da ubede veliku većinu Zapadnjaka da je jedini razlog tog veoma krvavog konflikta bio "ukidanje ropstva". To je žestoka glupost; ko god zaista veruje da bi se belci 19. veka ubijali u ogromnom broju, i to u trajanju od pet godina - samo da bi se crnci "oslobodili" - taj je kompletan moron. Takvim ljudima fali najosnovnije znanje o istoriji kao i o psihologiji ljudi. (Moguća implikacija ove izjave je da su većina Zapadnjaka moroni; u političkom smislu verujem da nisam puno pogrešio. Podrazumeva se da mi nije trebao ovaj podatak da bih to zaključio, to mi je već odavno bilo jasno, pre više decenija... Politička retardiranost širih narodnih masa doduše ne važi samo za Zapadnjake već je globalni trend. Ne verujem da mogu da navedem jednu jedinu državu u kojoj se glasa većinski s razumom.)

Građanski rat, koji god bio i gde god bio, je uvek prljav i skoro se nikada zaraćene strane ne mogu podeliti na Dobrice i Zloće, kako maloumni (ili pokvareni?) Segura to radi ovde. U odbranu ovog debila doduše moram reći da većina ljudi ne razumeju niti ratove, niti motive za ratovanje, a još manje Američki građanski rat o kome se, kako vreme odmiče, sve više laže i sve manje razume.

Kao rezultat Segurine naivnosti, gluposti i/ili levičarskog poltronizma i establišmentskog šlihtanja - on nam nudi pregršt gluposti i to već na prvih 15-ak strana...

"Žestoko smo se borili protiv crnčuga" reče jedan KKK-ovac. Prvi smehotresan momenat, jer Konfederacija se nije borila protiv crnaca odnosno crnci su bili sitna manjina na severnjačkoj strani: vojska Konfederacije se borila protiv belaca. Vojska Unije se sačinjavala većinski od belaca. Da li je to jasno? Od belaca.

A to me dovodi do sledeće gluposti, još smešnije: na strani 8 vidimo da se severnjačka vojska uglavnom sastoji od crnaca! Segura je zaista mamlaz na kvadrat. Crnačko stanovništvo je i dan-danas u manjini u Americi (zavisno od države, negde ih je samo 2-3% a negde čine i do 33% populacije), a tada je ta manjina bila mnogo sitnija, odnosno još manja. Implikacija da je na strani Severa bilo mnoštvo crnaca je totalni idiotizam. A još veći idiotizam je Segurino sugerisanje da se rat u suštini svodio na vojsku belaca koja je ratovala protiv vojske crnaca: ovakvu glupost može samo neko kao Noam Čomski da podrži kao činjenicu. A pridružio bi mu se verovatno i Michael Moore, njegov brat po marksističkom baljezganju...

Nije ni čudo što je upravo ova epizoda dobila neku bajnu nagradu; zna se kakvi stripovi i filmovi skupljaju nagrade u zadnjih 20-ak godina, odnosno isključivo oni izpolitizirani - levičarski. Ko ovo još uvek nije shvatio taj je neopevani debil, ili je mnogo mlad pa ne zna jadan.

Vrlo zanimljiv podatak o kojem Segura, a i velika većina čitaoca Teksa i sličnih bonelijevskih gluposti, ne znaju: bilo je crnačkih vojnika i na južnjačkoj strani. Da odmah preduhitrim levičarske paranoike: ne, većina tih crnaca nije bila prisiljena da se bori već su se dobrovoljno javili ili su u najmanju ruku bili pristalice politike Juga. Da li to znači da su ovi crnci Konfederacije želeli da budu robovi? Bili su mazohisti? Uživali su u patnji? Ne, to samo potvrđuje da se rat nije bavio ukidanjem ropstva, već je to bio jedan od ishoda ovog rata. To je bio samo sitan deo ovog konflikta.

Karson, desna ruka Teksa, ismejava se južnjačkim zarobljenicima koje Sever drži u kavezu kao životinje. Kroz svoju neizmernu glupost Segura nam daje do znanja da Karson zapravo nije nikakav uzoran heroj već običan ološ (!), a to znači da je i Teks kompletna bitanga! Zar ja treba za ova dva kretena da navijam?! Fascinantno...

Jadan Karson nije mogao da zna, pošto i ne postoji jer je izmišljen lik, da su južnjački zarobljenici najobičniji vojnici kao svi drugi. To nisu odmetnici, nisu kriminalci, prema tome zašto ih tretirati kao smeće? Zato što Segura misli da su svi vojnici Severa bili Dobrice a ovi sa Juga psihopate i rasisti. Odnosno da li zaista veruje u to, ja ne znam, ali je u svakom slučaju pokušao da svoje čitaoce ubedi u ovakvo stanje stvari. Čitao sam Miki Maus epizode sa kompleksnijom karakterizacijom i inteligentnijom demografskom raspodelom...

U drugom kadru 17. strane Teks bez gotovo ikakvog razloga žestoko ošamari (!) jednog poručnika Severne vojske, samo zato što je ovaj izdao naređenje koje se Teksu ne sviđa! Scena toliko blentava i apsurdna da me je sramota za Bonelijevu sramotu. Fremdscham. Već smo ranije bili ustanovili da su Teks i Karson ološi, prema tome nije bilo nikakvog razloga da se to još više potencira. Uostalom, koji autoritet ima Teks da tek tako šamara oficire američke vojske?! Ovakvih gluposti ima zaista samo u stripu, i u veoma estupido filmovima.

Na strani 19 Teks hladnokrvno ubija - s leđa - nekoliko begunaca, odnosno običnih vojnika Juga, koji pokušavaju iskoristiti priliku da pobegnu. Pogledajte Teksovu facu; s kojim zadovoljstvom on vrši pokolj nedužnih ljudi... A u drugim epizodama okleva da ubije opasne revolveraše! Tu nema trunke logike u njegovom ponašanju: ubija vojne zatvorenike s ledja, a okleva da ubije serijske ubice. Totalna kontradikcija.

Segura je u rekordnom roku uspeo da kompletno poništi višedecenijsko etabliranje Teksa i Karsona kao dve junačke dobrice. Ma svaka mu čast na "maestralnom" piskaranju...

Na strani 20 većinu Severnjačke vojske i dalje čine crnci! Smehotres...

Na strani 21 KKK čeka odbegle vojnike, jer Segura želi da ja zaista poverujem da je Konfederacija bila isto što i KKK, da je to bio duboko rasistički pokret. To je ono u fazonu KKK=Konfederacija. Ili Hitler=Trump. Rat=Republikanci. Belci=genocidari. Crnci=dobrice. Levičarske jednačine su isključivo namenjene za ekstremno naivne i zadrte idiote... Niti su svi koji su ratovali za Jug podržavali ropstvo, niti su svi koji su ratovali za Sever bili protiv ropstva. A kamoli ono što Segura sugeriše, a to je da među Severnjacima nije bilo rasista, odnosno neznatno. Kompletna, totalna budalaština. Kad manijaci poput Soroša izmišljaju istoriju eto rezultata... Gomila gluposti i izmišljotina, utemeljenih ni u čemu, odnosno isključivo u fantazijama levičarskih duševnih bolesnika.

Na strani 28 izdajnički crnac Severne vojske zahteva da ga KKKovci isplate, što se okončava njegovom smrću. Ko ovo nije predvideo još 15 strana unazad? Ovo nije twist, ovo je govno. Ne samo da je totalno predvidljiv obrt, već me nervira ta tipična levičarska implikacija da su svi članovi KKK bili psihopatske ubice koji su jedva čekali da pobiju svakog crnca, u svakoj prilici, uvek i u svakoj situaciji, kao da su patili od besnila. To jednostavno nije bilo tako. Stvari nisu bile, kako da se izrazim, tako crno-bele. Život, ratovi i politika su veoma retko toliko jednostavni. Levičari žele sve da svedu na jednostavne tupave jednačine, jer znaju da takva simplifikacija dobro prolazi kod retardirane raje - koja ionako ne kapira kompleksnije koncepte i dogadjaje.

Ali u odbranu Segure, koji je bar jednom uspeo neku pametnu odluku da napravi, jedan od Južnjaka se protivi ubistvu crnca Nelsona: on ima neku sasvim drugu viziju Juga. Valjda je čak i Segura bio ukapirao da ukoliko nastavi da baš SVE Južnjake prikazuje kao psihopate i rasiste da će strip delovati primitivnije od najnaivnije epizode Kapetana Mikija. Ipak je neko polu-pisano pravilo da se čak i u akcionim ratnim filmovima ne prikazuju baš SVI nacisti kao totalni ološi, kao što se ni SVI komunisti iza Gvozdene Zavese ne prikazuju kao ubice i zlotvori.

Na strani 41 imamo još jednu levičarsku lekciju, odnosno još jedno tupavo moralisanje o KKK. Šta god mi mislili o toj organizaciji i koliko god oni bili rasisti, istinu o njoj nikada nećete čuti od levičarskog establišmenta jer oni o svemu lažu. Bukvalno o svemu.

Usput rečeno, kakvo je to divno licemerje kad god levičari prikazuju rasiste i "rasiste" (ko razume shvatiće razliku) isključivo kao psihopatske ubice. Zar nisu levičari uvek tvrdili da pravo zlo ne postoji, odnosno da ljudi koji čine zlo treba da dobiju drugu šansu, odnosno da ih ne treba ubiti niti im davati dugačke zatvorske kazne? Upravo je ovo jedna od osnova levičarskog ludila: na Zapadu su uvek levičari oni koji promovišu blage kazne za kriminalce i ubice, i zalažu se protiv smrtne kazne. Međutim, ovo njihovo navodno verovanje u rehabilitaciju svakog ološa odjedanput uopšte više ne važi - barem kad su u pitanju njihovi politički neprijatelji desničari, koje oni naravno smatraju rasistima po default-u. Serijskim ubicama i silovateljima navodno treba pružiti šansu da se promene - dok se svi desničari moraju pobiti k'o zečevi! To je jedan od mnogih primera kako levičari nikada nisu dosledni sa svojim navodnim principima, već varaju kad god stignu odnosno primenjuju svoje takozvane principe samo kada njima to odgovara. Na primer, kaobajagi se bore za prava žena, ali kad su u pitanju ugnjetene muslimanske žene onda ih najednom taj isti feminizam uopšte više ne zanima. Drugim rečima, levičarski principi, koji su naravno nepostojeći odnosno se poštuju samo u teoriji, važe za jedne ali ne i za druge: sve zavisno od situacije. Po potrebi. Marksisti su klasični oportunisti, a oportunizam je sušta suprotnost idealizmu. A niko ne izigrava tolike idealiste kao oni.

Na strani 55 Karson se u drugom kadru naljuti kao neka moderna SJW Karen, kada menstrualno zakrešti da "ropska kuhinja više ne postoji, ropstvo više ne postoji!!!" Uvek je presmešno kada priglupi gilipteri iz 21. veka očekuju da su ljudi 150 godina unazad isto tako emocionalno reagovali na rasizam kao mi, odnosno kao isfolirani levičari (koji su tobože anti-rasisti a zapravo su najveći rasisti koji postoje). Razumem ja da je ovo običan Bonelli vestern te da se ne može očekivati preteran intelektualni nivo, ali mogu li da prodjem kroz barem 10 strana bez anti-rasističkog pridikovanja? U zadnjih 30 godina sve što čujem u stripovima i filmovima su levičarsko histerisanje vezano za rasizam, seksulanu i polnu jednakost i zaštitu sredine. Može li neko malo da promeni ploču, ili makar malo da utiša muziku? Za razliku od maloumne publike koja kao sunđeri upija svaku propagandu, ja se ne dam napaliti na ovakve emocionalne izlive idiotizma (ili idiotski izlivi emocionalnosti: isti qrac). Strip je prepun glupačkog anti-rasističkog moralisanja, i to postaje smorno najkasnije u prvoj tridesetini stripa, odnosno već na prvih par strana - iz malopre navedenih razloga. Segura ne ume ni da bude suptilan.

Na strani 68 veliki moralista i Sveštenik Jednakosti & Ugroženih Manjina Segura konstatuje kako su crnci na Jugu neposredno posle rata bili veoma siromašni. A belci nisu? Kako je to samo lepo selektivno... Vidi se da je strip napisan u ovom veku. A Seguru treba da bude sramota; ne znam na koji način bi mogao da opravda svoju ljigavost i retardiranost.

Na stranama 83-85 odigrava se jedna, relativno govoreći, manja glupost kada crnačka porodica u panici otvara vatru na Teksa, Karsona i crnca, više puta vrišteći "eno nekih belaca". S obzirom da je trećina te grupe crnačka nije mi jasno zašto je ta porodica reagovala na njih kao da su svi belci! A nije mi ni jasno zašto Teks nije bio uspaničen ili makar iznerviran što će pucnjevi da privuku pažnju Bukanana i njegove grupe, jer samo par strana ranije nije dozvolio da crnac puca u ptice da ih Bukananova grupa ne bi čula.

U zadnjem kadru strane 103 imamo jednu veoma iskarikiranu reakciju jednog od članova KKK na ubistvo crnca. Ovo je Segura ovako uradio jer - sa punim pravom - smatra svoje čitaoce debilima. Da li je nekome ovakva detinjasta i preterana reakcija logična u datim okolnostima? U redu, shvatili smo već: KKK su svi ekstremno zli, ali zar moraju da budu i detinjasti moroni? A opet ovo je Bonelli, šta se čudim... Da su svi rasisti toliki debili Hitlerova Nemačka nikada ne bi ni blizu došla do pobede. Levičari nas stalno plaše koliko je tobožnja fašističko-rasistička struja opasna po čitav svet - a ovamo ih veoma kontradiktorno predstavljaju kao debile. Pa kako mogu debili biti tolika pretnja svetu?...

95% levičarskog razmišljanja je kompletno nelogično, i većinski je samo-kontradiktorno. Oni su ti koji su vecinski debili, pa je i logično da sve svoje neprijatelje (i one prave i one imaginarne) smatraju debilima.

Segura nas na strani 152 opet "podseća" na "činjenicu" da je građanski rat navodno vođen da bi se crnci oslobodili ropstva. Jedan od mnogih kvazi-istorijskih kretenizama koju Zapadni levičari šire besramnom upornošću. Na istoj strani upoznajemo bivšeg vojnika Unije - koji je naravno veliki idealista i prijatelj robova! Pa zna se da su svi Konfederalci bili zli rasisti a svi vojnici Unije besprekorne Dobrice: tako nas uče neo-marksisti, a oni naravno nikada nisu u krivu, u 0% slučajeva. Uvek su u pravu, dok desničari uvek greše u svemu, u 100% slučajeva. The Black & White World According to Retarded Leftists.

Strana 164: kretenska scena crnačkog otpora, ono u fazonu ako Južnjaci dobiju rat mi smo ga opet nayebali. Niđe veze... Koliko slabo Evropljani razumeju američku istoriju, a ovamo se čak i osećaju superiorno nad Amerikancima, kao da su mnogo obrazovaniji od njih. To je jedna debela zabluda. Štaviše, američko stanovništvo je bolje upućeno u političke teme od Evropejaca (Evropajaca), a dokaz za to je uspon Trampa, vrste političara koji trenutno nikada ne bi mogao da dođe na vlast u jednoj zapadnoevropskoj zemlji 21. veka, a preko im je potreban jedan Trump, tj nekoliko njih. Podrazumeva se da bi evropski levičari ovo shvatili kao kompliment, ali čega se pametan stidi budale se ponose...

Segura primenjuje tipičan scenaristički fazon ogromne slučajnosti, kada na strani 166 Tex i Carson napadaju parobrod bukvalno u istom momentu kada Portman namerava da ubije svoje južnjačke kolege. Ovakva upotreba slučajnosti nije velik problem, i sasvim je prihvatljivo u stripu. Međutim, previše je glupo kada se ovaj fazon ponovi na strani 203, kada nanovo Portman planira napad na svoje kolege - i opet upravo baš kada nailaze Teks i Karson. Koristiti ovu jeftinu fintu jednom je OK, ali ponoviti je samo par strana kasnije spada više u domen komedije.

Iako je radnja generalno zanimljiva, ima popriličnih gluposti u zadnjih 50-ak strana. Na primer Portmanova neverovatna sreća: Segura ga konstantno spašava, samo da bi ga na kraju linčovali neki crnci. Teks primeti kako Portman visi, i naravno kao svaki debilni stereotipični heroj on pokušava da spase ubicu. (Stalo mu je da spasi psihopatu Portmana - a nije mu bio problem da puca u ledja zatvorenicima!) Na kraju poklanja zlato bivšim robovima, kao odštetu za ropstvo koje su trpeli. Tupavi Miki Maus kraj tupave Miki Maus avanture.

Većina bonelijevaca (boneliovaca) su prilično šuplje glave koje veruju sve što pročitaju i vide. Zato se neki od njih, a možda čak i većina, edukuju preko Teksa i sličnih gluposti, naivno verujući da kroz petoparačke stripove mogu da pokupe neke istorijske činjenice, da se obrazuju, da nadoknade ono što su u školi propustili jer su bili suviše zauzeti kopanjem nosa. Ne mogu. Pogotovo ovi novi vesterni su prepuni iskrivljene istorije, na primer način na koji se obično predstavljaju Indijanci: kao nedužni i moralno superiorni mudraci, a kauboji i bela američka vojska kao oličenje zla. Ekstremni primitivizam i jednosmerni pravac kakav se može očekivati od jednog ultra-komercijalnog serijala.

Da nisu baš sve španske stripadžije ovakvi ignoramusi kao što je Segura potvrđuje na primer Palasios, crtač Mek Koja. Palacios je (verovatno) bio levičar, ali ne zadrti kao Segura. Kapetan MacCoy, ili koji već čin ima na početku tog serijala, je vojnik Konfederacije: on i njegovi pajtosi niti su predstavljeni kao oličenje zla niti kao rasisti. Ali to je ipak francusko-španski strip starog kova, i nešto daleko inteligentnije i kvalitetnije od običnog Teksa koji je više za malu decu i pubertetlije.

Strip vadi veoma dobar crtež Ortiza, a to ovog puta važi prvenstveno za lica, pa još više kad su u krupnom kadru. Ironično je da je veliki izuzetak glavni lik Teks s kojim se Ortiz očigledno mučio: nije znao kako da ga nacrta u svom stilu a da i dalje liči na stereotipičnog stripskog heroja. Nije se usuđivao da ga puno senči da ne bi od njega napravio pre-matorog ili previše grubog heroja, jer Teks uvek izgleda veoma stereotipično tj mladoliko. Na primer na strani 111. Međutim, moram da napomenem da u jednoj drugoj Segura/Ortiz epizodi Teksa, koju upravo čitam, Ortiz je Teksa generalno bolje crtao, detaljnije i preciznije.

Pošto sam kupio i neke druge epizode Segurinog Teksa, nadam se da će se ispostaviti da su ti drugi brojevi mnogo manje ispolitizovani (ili još bolje: totalno apolitični, što je sasvim logično očekivati kod vesterna). Nadam se da je ovo "najpolitičkija" epizoda; da su ostale nezagađene jeftinim i trulim marksističkim preseravanjima. Nadam se da u tim drugim pričama Segura nije ni približno toliko opsednut dokazivanjem establišment-u da je njihov lojalni poltron, kao što to već decenijama rade "visokomoralni" gilipteri tipa Alan Moore i Neil Gaiman, da navedem samo dva od mnogobrojnih takvih ološa. Dotični pajaci nisu ionako nikakvi scenaristi, totalno su precenjeni, dok se Segura ipak bio pokazao, bez obzira na svoj šuplji levičarski mozak.



Vrsta: kompletna prica (2. Maxi)

Crtez: 8/10

Scenario: 4/10

Lovac na fosile

Evo i te druge epizode od tandema Segura-Ortiz koju sam krenuo da čitam malo posle ove pređašnje... komunističke.

Odmah ću da pređem na stvar. Nažalost moram da konstatujem da je i ova epizoda politički korektna, i da se i ovog puta Segura bavi rasizmom: jedina značajna razlika je što su ovog puta dežurne "žrtve" Indijanci a ne crnci! Ide li ovaj bolid redom? Znači li to da ću u narednoj epizodi Segurovog Teksa naći scenario u kojem se morališe o antisemitizmu? Da li Segura ide redom, od epizode do epizode, i kenja o raznim ugroženim manjinama, rasama i etničkim grupama? Možda je glavna žrtva rasizma u njegovoj sedmoj Teks epizodi neki Kinez? U 10. je to možda neki Eskim? Zar je moguće da je Segura baš toliki šlihtač/poltron svojih levičarskih vladara? Ono što još više vodi ka tom zaključku je činjenica da u post-apokaliptičnom serijalu Hombre, za koji su takođe bili zaduženi Segura i Ortiz (link dole), politike skoro da nema uopšte a vrlo je lako moglo da je bude - s obzirom da je neka konkretna politička situacija morala da dovede do WW3. Međutim taj serijal je iz 80-ih, pre nego što se levičarsko ludilo onako baš pošteno razmahalo i zagadilo sve aspekte kulture i društva. Da je Segura bio angažovan da piše za Teksa u 80-im ili pogotovo 70-im čisto sumnjam da bi mu bili toliko ispolitizirani kao ovi koje je zbrčkao u ovom veku.

Ili možda Bonelli urednici nalažu svim današnjim scenaristima da pakuju što više levičarskog otrova u priče? Ne bih znao da li je to slučaj jer kao što rekoh tek sam počeo da čitam ovaj tupavi serijal.

Kako god bilo, Segura ima veliku sreću što je Ortiz pristao da mu crta priče (mada, možda je bilo i obrnuto: možda je Segura taj koji je pristao jer ga je Ortiz zamolio) jer mu debelo spašava ove mediokritetne scenarije, davajući svojim živopisnim crtežom ovim mediokritetnim pričama život i energiju koji ovi scenariji ne zaslužuju. Ortiz je kao stvoren da crta vestern likove; on dođe kao neki stripski pandan filmovima Serdja Leonea u kojima je kasting veoma dobar. Takozvani špageti vesterni su u svom kastingu bili superiorni holivudskim vesternima, jer su se sporedne a pogotovo glavne uloge u tim američkim vesternima previše često delile glumcima sa suviše rafiniranim i prefinjenim crtama lica - glumci koji ni u milion godina ne mogu nikoga (pametnog) da ubede da bi oni mogli eventualno da predstavljaju neke opake likove sa Divljeg Zapada. Ima američkih vesterna sa upečatljivim glumcima robustnih crta lica (Charles Bronson, Lee Marvin, Kirk Douglas, da navedem samo par njih) ali su Italijani to mnogo bolje radili. Nije uopšte slučajno što Ortiz briljira najviše kod sporednih odnosno gostujućih likova, a sa druge strane muku muči sa Teks Vilerom jer ovakav heroj ima standardne, klasične, zapadnjačke crte lica glavnih junaka. Sigurno je da mu je bilo mnogo zabavnije crtati te sporedne (ružnije) likove - koje bi u filmovima po pravilu tumačili takozvani "character actors". Moderni vestern je ovaj američki problem kastinga samo dodatno uveličao - sa feminiziranim polumuškim izrodima kao što su Leonarda DiCapria. (Ovaj šonjavi klovn je toliko forsiran u zadnjih 30 godina od strane holivudske mafije da čak i muške filmofilske ovce sada veruju da je on velikan filma! Jer ljude možeš u bilo šta ubediti ako si dovoljno uporan u svojim lažima i hajpu.) Kome taj lik liči na nekog heroja vesterna, taj je kompletan idiot... Tip idiota koga Holivud obožava, jer takvim idiotima holivudski moguli odnosno debili mogu da proture bilo šta i bilo koga. Sećam se kada su se u 90-im sve češće pojavljivali takvi feminizirani klovnovi u glavnim herojskim ulogama: to sam odmah bio zapazio i bilo mi je smešno i veoma upečatljivo u smislu katastrofalnog izbora i nelogike, dok se velika većina širokih masa odnosno plebsa vrlo brzo navikla na ovakve miskastinge, na te silne sitnoglave beta muškarce - koji su najednom unapredjeni da tumače alfa mužjake. Svako ko je upoznat sa holivudskom produkcijom, barem od 50-ih nadalje, mora biti kompletan imbecil a da ne primeti koliko su se muške zvezde izfeminizirale u međuvremenu, a koliko su glumice postale u proseku ružnije - i po pravilu sa skoro nepostojećim ravnim grudima (velike sise se valjda smatraju nefeminističkim): muškarci sve više liče na žene a žene sve više liče na muškarce. Unisex Utopija à la Marx i Engels. Ništa od toga nije slučajno, sve je vezano za levičarsku manipulaciju tupavih i naivnih masa. Ali to je već neka druga tema...

Da se vratim na ovaj strip...

Nije Segura uspeo da me nasamari na prvih 120 strana. Nikako. O čemu pričam? Glavni zlikovac, Indijanac koji je odrastao kod belaca, je odmah na početku predstavljen kao hladnokrvni ubica, ali ja sam odmah posumnjao da će Segura da ga opravda u tome, kasnije. Ispostavilo se da sam 100% bio u pravu: na stranama 131-132 (Ludens Maxi) kreće prva velika budalaština priče. Saznajemo da je Four Bears "postao" zao krivicom belih rasista koji su mu zagorčavali život dok je bio klinac. Drugim rečima, njegov neiskvareni, plemeniti, indijanski dečiji mozak korumpiran je od belačkog društva - koje ga je pretvorilo u ubicu. Jadan mali nevini naivni Indijanac, nedužna žrtva zlih belaca... Levičari (u teoriji) ne veruju da se zlo rađa već da se stvara, jedno od mnogih njihovih anti-naučnih dogmi. Ova jeftina fora odnosno jeftin izgovnjor je toliko jadan, predvidljiv i stereotipičan da bi Seguru trebalo da bude sramota što je uopšte pomislio da pribegava ovakvom debelom levičarskom klišeu: kud Muja tu i svi Turci, rekao je sebi prodana duša Segura i krenuo da se gura Segura u prve redove stripovskih establišmentskih poltrona. Ne daj Bože da neki crnci ili Indijanci u Segurinom vestern-u budu zli jer su rođeni takvi! Ne, ne, nikako. Jer kao što "znamo" zlo se ne rađa, zlo ne postoji - sem kad su u pitanju Trump i njegovi pobornici. Kada je neko desničar onda je naravno rođen zao. Podrazumeva se. (Nadam se da je moj sarkazam dovoljno jasan.) Samo se belci, pogotovo oni plavi i plavooki, rađaju zli, a crnci i Indijanci postaju zli samo kad su izloženi rasizmu od malih nogu, jer to su "čisti" ljudi koji ne umeju da budu rasisti. (Ne šalim se uopšte, ovo čak nije ni sarkazam: zapadni levičari zaista promovišu ideju da crnci ne umeju da budu rasisti!)

Nije ovo sranje od premise utemeljeno u marksističkoj dogmi samo zbog toga što autor favorizuje Indijance i crnce na uštrb belih "kauboja", već i zbog toga što koristi "loše detinjstvo" kao neubedljivo opravdanje za psihopatsko ponašanje odraslih osoba: ovo je jedan od osnovnih temelja levičarske ideologije, a koji se nažalost neretko primenjuje u Pravu - da bi se promovisalo "Krivo" odnosno nepravda. Drugim rečima, neo-marksisti ovaj debilni primer redovno zloupotrebljavaju u krivičnim slučajevima da bi ubice (pa čak i serijske ubice) bili oslobađani krivice pred zakonom, ili makar da bi im se umanjivale kazne. Jedan od temelja trule marksističke ideologije je maloumno, anti-naučno verovanje da se svi ljudi rađaju dobri, zapravo moralno totalno čisti, a da ih društvo postepeno kvari. (Eto zašto levičari konstantno krive "društvo" za sve probleme. Njima je za svaki problem "društvo krivo". A ova nebulozna ideja "plemenitih beba" ujedno objašnjava i zašto se studentarija među levičarima veliča dok se stariji ljudi predstavljaju kao glupi i zli. Mladost=mudrost i pravednost, starost=zlo: još dve kretenske levicarske jednacine.) Ovo je kompletno suprotno verovanje onome što zastupa daleko racionalnija Desnica: da se čovek rađa kvaran i sebičan, i da je dužnost društva i roditelja da decu koriguju i izvedu na pravi put, da suzbiju u njima taj životinjski, instinktivni egoizam koji ih čini neprikladnim za zdravo funkcionisanje u civilizovanom društvu. Ako imate iole mozga složićete se da je ovo drugo daleko bliže istini nego ono prvo, marksističko. Svako ko je iole upoznat sa psihologijom male dece trebao bi da je ukapirao da su oni sve samo ne nevinaščad, a kamoli visoko-moralna nevinaščad. Klinci su po prirodi, u proseku, veoma samoživi, i imaju manje empatije nego odrasli ljudi: ovo pogotovo važi za nevaspitanu decu kojima roditelji sve dozvoljavaju, odnosno za decu koja potvrđuju moju tvrdnju da se egoistična deca razvijaju u asocijalnu bagru ukoliko se ne vaspitaju na pravi način. Ideja da se ljudi rađaju moralno čisti je tolika frapantna glupost da svako ko u ovo poveruje treba da dobije besplatnu lobotomiju - od tog istog "koruptnog" društva koje navodno upropašćava milione dece, pretvarajući ih u zle odrasle. (Samo komunjare mogu da veruju u ovakve bajke...)

Eto zašto je podloga ove priče ne samo levičarska već čisto marksistička. Da ne bude da izmišljam, da ne bude da se razbacujem sa rečju "marksističko" kao da je to sinonim za "levičarsko" - a da zapravo nije. Jer jeste: pogotovo danas kada se velika većina levičara orijentišu ka ekstremnoj levici, što znači što dalje od umerene levice čija načela više nisu toliko popularna (iako veoma slična ekstremnoj levici). Centristička levica faktički više i ne postoji, zahvaljujući Sorošu i njemu sličnima, ali i zahvaljujući bezbrojnim poltronima kao što je Segura koji pomažu tim moćnicima da se šire marksističke ideje. Da li to radi zarad novca ili zato što iskreno veruje u te levičarske gluposti, to niti znam niti me zanima...

I eto, 4 Bears-u je lepo i fino dat "izgovor" za sva njegova svirepa ubistva, a dokaz da ne preterujem sledi na strani 151, kada ovaj psihopatski Indijanac (koji je vrlo očigledno genetski psihopata, a ne kaobajagi žrtva lošeg vaspitanja i okruženja) totalno bespotrebno ubija petnaestogodišnjaka, a čak i u ovom neopravdivom činu ga Segura "pravda" time što Indijanac tvrdi da klinca ubija jer se bavi lovom na bizone od kojih Indijanci žive. Kao da jednog psihopatu zabole ona stvar za bilo koga drugog! Pa samo nekoliko strana kasnije 4 Bears dokazuje da ga uopšte ne zanima njegov narod! Što znači da Segura uopšte ne razmišlja o onome što piše; jednostavno nabaca pregršt gluposti na hrpu, u nadi da niko neće primetiti nelogičnosti. Ako ih uopšte i on primećuje; i to je diskutabilno.

Uostalom, zar bizonima piše na čelu da su ekskluzivno vlasništvo Indijanaca?

"Vlasništvo sam Indijanaca: beli čoveče, ti me ne smeš ubiti, samo oni to smeju, jer oni su prvi bili tu a pritom su oni moralni mudraci za razliku od vas belaca koji ste oportunistički šljam".

Levičarska logika je frapantna. A i licemerje je više nego uočljivo: tadašnji Evropejci navodno nisu imali pravo da se nasele u Severnu Ameriku niti da love bizone - ali nekim čudom milioni azijskih migranata koji pristižu u Evropu 21. veka ne samo da imaju sva ta "moralna" prava da se nasele na tom tlu, odnosno prava da se šlepaju na račun viševekovnog evropskog uspeha, već su Evropejci još i dužni da ih hrane i oblače! Na Zapadu, bilo ko ko se usprotivi debelom finansiranju ilegalnih migranata se automatski optužuje da je rasista i fašista, iako jedno s drugim nema blage veze, odnosno ne mora nužno da bude povezano. Levičari ne mare za logiku, oni samo znaju da lupetaju, vrište i lažu. (A i bizone savršeno zabole qrac ko će da ih ubije prvi, belac ili Indijanac: njima jadnima dođe na isto.)

Malopre sam u zagradi pomenuo da je 4 Bears običan psihopata, genetski, a ne sociopata koga je društvo svojim negativnim uticajima pretvorilo iz "plemenite bebe" u nešto zlo. Dokaz za to je vrlo jednostavna i očigledna činjenica da za svakog jednog ubicu koji je imao nasilno i zayebano detinjstvo postoji 50 takvih odraslih ljudi koji nisu postali psihopate ubice, možda čak nisu ni postali maliciozni. To je slično debilnom verovanju da je "slušanje heavy metal-a nateralo John Smith-a da se ubije", a ti isti idioti koji u to poveruju se nikada ne zapitaju zašto ostalih 500,000 ljudi koji su kupili taj album nisu takođe sebe ubili. (Što reče Lemmy: "One moron who kills himself out of half a million isn't so bad, right?") Isti princip važi i za jedno i za drugo: koristiti ekstremne izuzetke da bi se gradila neka veštačka pravila, tj da bi se izvlačili totalno pogrešni zaključci, je isključivo navika/hobi idiota i demagoga. Segura je nanovo dokazao da je kompletan idiot, jer koristi ofucanu i anti-naučnu levičarsku logiku da bi "opravdao" svoje politički-korektne scenarističke izbore. Ali samo drugi idioti sličnog kova mogu da nasednu na ovako jeftine fore, da poveruje u ovakve gluposti. U bajke. Marksizam je bajkovita ideologija namenjena ljudima koji su odsečeni od realnosti - bez obzira da li je uzrok tome ludilo ili nevoljnost da se pozabave realom.

Na strani 122, prvi kadar, imamo još jedan notoran idiotizam. Ovog puta nije u pitanju čistokrvno levičarski kretenizam jer ovako nešto bi mogao i neki tupavi hrišćanski sveštenik da izlupeta. Karson: "osveta je zla drugarica... Često čini loše dobrima i štedi zle", sa čime se Teks totalno složi. Ovo kažu nakon što Four Bears pobegne iz zatvora i pobije gomilu nedužnih ljudi! Ova dva "heroja" mora da su ubili barem 5,000 zlikovaca u svojim avanturama - a zbore kao neki smrdljivi licemerni gandijevci! Smehotres... Sve sami sveci i prepošteni među stripskim herojima; kao da bi tim silnim levičarskim scenaristima falila dlaka sa glave da te svoje heroje učine malo realnijim i ljudskijim. Poželeti osvetu nakon nekog veoma nasilnog čina je potpuno ljudski i sasvim prirodno. (Čekaj, zar levičari ne vole prirodu i sve što je prirodno? Ma vole je oni, navodno, ali samo kada se njeno delovanje uklapa u njihove šizofrene teorije. Kad god je priroda svirepa oni to ignorišu.) Ne želeti nikakvu osvetu nakon ekstremnog nasilja: to je nešto isključivo za robote i stripske heroje. I za debile...

A šta fali osveti? Nedužna žena je ubijena od strane psihopatskog Indijanca, ali nekako je "nemoralno" ili "zlo" da njen udovac traži odmazdu u krvi. Kako bi jedan od najvećih licemera-seratora 20. veka Mahatma Gandi verovatno rekao, "osveta ne vodi ničemu i samo korumpira moral čoveka koji je sprovodi". (To baš zvuči na njega: takve stvari je Svetac Gandi kenjao konstantno - a pritom je bio bivši vojnik koji je odlikovan sa mnogim medaljama za hrabrost tj ubijanje neprijatelja! Ovo je malo poznata činjenica koju levičari nikada ne pominju, a to je samo jedna od mnogih mrlja u Gandijevoj navodno besprekornoj biografiji.) Ovo je tipično levičarsko baljezganje, smešno iz više razloga. Ne mogu sad sve da ih nabrajam jer bih onda morao da posvetim čitav esej samo ovoj temi. Dovoljno je samo napomenuti da nema ničeg nemoralnog u osveti, da je osveta sastavni deo ljudskog karaktera i prirode, a da je ubiti ubicu za neoprostivo zlodelo nešto najlogičnije što postoji. A da ne pričam o kompletnom licemerju koje se krije iza svega ovoga, ali onako krišom: najveći genocidari u zadnjih 100 godina su upravo komunisti! Prema tome, presmešno i preapsurdno je kada krvožedni levičari - koji veruju da bilo kakav genocid kao sredstvo opravdava njihove "uzvišene" ciljeve - tvrde kako treba biti milosrdan, i to prema ubicama. A opet, naravno da će da se zalažu za tako nešto: pa oni su sami ubice. Jasno je da ne žele da se ubice kažnjavaju ubistvom jer time kreiraju presedan od kojeg sami mogu da nastradaju! A tu je i činjenica da su ubice i psihopate njihove kolege, u neku ruku njihovi istomišljenici, pa je prema tome logično da levičari potajno gaje simpatije prema njima... Sličan se sličnom raduje, kao što sličan sličnog štiti od drastičnih kazni.

Kao što prethodna priča nije imala nijednog zlog crnca (u Zlato Juga crnac izdajica s početka priče ubrzo postaje žrtva belih rasista za koje radi), tako ni ova priča nema nijednog Indijanca čije se zlo ne može "opravdati". Svi pravi zlikovci - oni bez ikakvog opravdanja - su belci. To je jedna od osnovnih stipulacija modernog vesterna, to su nepisana pravila ovog novog doba, Ere Zapadnog Marksizma (utemeljenog u takozvanoj Frankfurtskoj Školi): blaćenje belih Evropejaca i hrišćanstva i uzdizanje svih drugih rasa (sem Orijentalaca, koji iz nekih očiglednih razloga nemaju "zaštitu" zapadnih levičara) i religija.

Little Wolf je poglavica u ovoj priči. Veoma je stereotipičan pa zato i dosadan - kao uostalom većina moralnih gromada i mudraca. To je još jedan kliše koji Segura besramno koristi, kliše starog mudrog Indijanca sa besprekornim moralima. Ne daj Bože da neki matori indijanski poglavica bude zao i/ili glup: to je danas neprihvatljivo, smatralo bi se rasizmom. (Mark Tven, koji je mrzeo Indijance, se prevrće u grobu.) Kao da nije već dovoljno što je glavni lik Teks dosadan, pošto je i on moralno besprekoran. Ali kako je to moguće? Pa on je belac! Sugerisano nam je da su svi belci zli. Na Segurinu žalost moguće je, i ne samo da je moguće već je i pod moranje: jer glavni lik serijala mora da bude 100% savršen, pa makar i bio belac... Ali bez brige: od sada će svi budući heroji biti ili žene ili pripadnici manjina, tako da neće biti potrebe imati i jedan jedini pozitivan beli lik u stripu ili filmu! Kakva Utopija!

Jednonogi zlikovac sa naslovnice ima dva pomoćnika: jedan beli Evropejac a drugi Meksikanac. Čik pogodite koji od ova dva je veće zlo? Pa naravno onaj belac. U nekoliko navrata kada njihov jednonogi šef nekoga maltretira ili ubija, negativnija je reakcija Meksikanca na zlodela: on ima savest za razliku od svog kolege. Na strani 332, Meksikanac gunđa jer smatra da ga njegovi pajtosi - obojica belci - iskorišćavaju kao roba da im služi. Nije ni ovo slučajno. Ovo je još jedna veoma jasna indikacija da Segura razmišlja isključivo na rasnoj/etničkoj osnovi - što u prevodu znači da se strogo pridržava (ne)pisanih neo-marksističkih pravila karakterizacije: "manjine" uvek štedeti, belce pljuvati što više. Naravno da ovo čini Seguru rasistom (ili makar debelim folirantom s obzirom da je i on sam belac), jer svako razmišljanje koje deli ljude u dobro i zlo - u potpunoj zavisnosti od njihove rasne i etničke pripadnosti - je po definiciji rasističko. Uvek sam govorio da nema većeg rasiste od samodeklarisanog anti-rasiste. (Kao što se i samodeklarisani anti-fašisti veoma često ponašaju upravo kao fašisti.) Ne kažem da su svi takvi ljudi prikriveni rasisti, ali velik broj njih jeste. Levičari su notorni licemeri, a jedna od ključnih odlika svakog licemera je da druge ljude (desničare naravno) optužuje za osobine koje on sam poseduje: projekcija. Tako da sledeći put ako/kad vas neki levičar nazove rasistom, znajte da je vaš optužioc gotovo sigurno veći rasista od vas. Od levičara većih govnara i foliranata nema...

Inače, da ne bude da sam ja neki paranoik koji rasnu simboliku traži i previše često pronalazi u ovim jeftinim stripovima, uzmite u obzir činjenicu da je Holivud pre pet-šest godina uveo pravila rasne raspodele (koja su uvek bila nepisana odnosno postojala su i ranije), a ta pravila se tiču zapošljavanja na svim nivoima filmske industrije kao i samih scenarija - odnosno koliko Azijata, crnaca, homoseksualaca i žena mora da bude zastupljeno u svakom filmu! To su maltene hitlerovski nivoi ideološke patologije. (Marksizam i nacizam, isti qrac...) Ova nova pravila su dovela do toga da se belci i muškarci (a pogotovo beli muškarci) u filmovima još više demonizuju, a da se etničke i seksualne manjine još više štite i idealizuju nego što je inače bio slučaj već dug niz godina. Američki narod nije toliko tupav kao što su to Evropljani, pa im je to jako zasmetalo (za razliku od Zapadnih Evropljana koji većinski još uvek ne kapiraju šta im se dešava) - do te mere da su izabrali Trampa, i to uprkos levičarskoj dominaciji u medijima i u kulturi (koja je slična SNS dominaciji u Srbiji, odnosno S.A.D. su već neko vreme bile na rubu komunističke diktature). Odnosno ovo lakrdijsko i preterano promovisanje seksualnih i etničkih manjina je jedan od mnogih razloga zašto je Trump osvojio oba mandata; većini Amerikanaca je dozlogrdilo više neobuzdanog levičarskog ludila koje se preterano bavi tim demografskim raspodelama (na dobro i zlo: crnci su dobri, belci su zli, LGBT su moralno savršeni i druge koještarije). Zahvaljujući američkim komunistima (koji sebe bez trunke ironije nazivaju "Demokrate" i "Progresivci"), ta država je bila još nekoliko decenija unazad krenula u neki suludi i sumanuti anti-belački/anti-hrišćanski pohod (a ovo govorim kao ateista, btw, nikada u životu nisam bio vernik), taj neki anti-belački društveno-kulturni pohod koji Tramp svim silama pokušava da zaustavi dok nije prekasno. Taj rat nije samo anti-belački i anti-hrišćanski, on je anti-kapitalistički, anti-demokratski, anti-naučni, a ponajviše anti-zdrav-razum. Levičari su dostigli neki svoj trenutni vrh ljudske gluposti kada su nedavno odlučili da ima 56 (ili koliko već) polova. Pitajte tipičnog američkog levičara kako bi definisao ženu, i on vam ne bi znao dati odgovor! O ovome se trampovci već odavno šale, sprdajući se na račun levičarskog ludila koje deluje da nema granice.

Nažalost, pošto su velika većina stripofila obične ovce bez sopstvenog stava (sa sunđerima u glavi umesto mozgova), oni ove silne detalje i ne primećuju, pa im ovakva vrsta nesuptilne propagande kroz godine čitanja postepeno ispire mozgove - čineći ih sve glupljim, poslušnijim i dezinformisanijim. Oni se vremenom navikavaju na ovakve bolesne ideje, pa kada im ukažeš na to da su te ideje bolesne oni te preko pogledaju, kao da si "rasista" ili "fašista", jer su bukvalno od strane medija istrenirani tako da reaguju. Ako upitaš jednu takvu budalu da li levičarska propaganda predstavlja problem u stripovima oni će ti (po pravilu) odgovoriti kako je to nebitno, jer to ne utiče na njih. A zatim dodaju da se ionako slažu sa tim stavovima - a naravno da se slažu kad su im ti isti stripovi isprali mozgove! To ti je kao ono kada ludak ne zna da je lud; levičar ispranog mozga ne zna da mu je mozak ispran, pa čak i živi u iluziji da su njegovi politički stavovi pravi - a ne nametnuti kroz veoma lukavu, sveobuhvatnu propagandu. Još i te kako utiče na njih propaganda: očekivati od običnih ameba da budu imuni na avalanš političkih laži je ekstremno naivno. Naravno da nisu otporni i imuni na te propagandavalanše, već su vrlo lake žrtve i lak plen soroševskih i CNN-evskih izmišljotina. Ovo čisto pominjem u slučaju da neki tupavi levičar - ili neka druga vrsta amebe - čita ovaj tekst i pomisli kako preterujem, kako previše značaja stavljam na masovnu propagandu kojoj smo izloženi svakodnevno, a koja se nalazi i u nekim Bonelli stripovima.

Segurina opsesija sa rasnom raspodelom, na dobre i zle, nije jedini problem u scenariju. Tu su i razni vestern klišei koji su jednako dosadni kao i sam ovaj žanr. Lik 4 Bears-a je previše iskarikiran, suviše "zlikovački" u onom najglupljem stereotipičnom smislu. Njegove grimase i njegove misli spadaju više u domen nekog Diznijevog zlikovca nego u nešto što bi trebao biti malo ozbiljniji strip. A opet, o čemu ja pričam... Pa ovo je Bonelli! Kakva crna ozbiljnost, ovo su priče za decu... Ako je Segurin doprinos Bonelliju ovoliko manjkav onda mogu tek zamisliti kakvi su scenariji ostalih epizoda, onih koje su pisali Nizzi i ostali Italijani. Segura se samo pretvara kao da piše neki "realo-vestern", ali daleko je ovo od toga... Kvalitetan i "prljav" crtež Ortiza povremeno daje pogrešan utisak da se ovde radi o "brutalnom vestern-u". Zato je prosto grehota što je Ortiz tračio svoj talenat i vreme na ovako tupav serijal i žanr.

Na strani 302 super-moralni Teks i njegov pajac Karson napokon imaju na nišanu Bears-a, ali umesto da ga utepaju Teks kaže Karsonu da ga živog uhvate. Zašto?! Pa već im je jednom pobegao! Već im je jednom pobegao i pobio gomilu ljudi. Zašto bi ga opet živog uhvatili? Zašto bi riskirali živote nedužnih ljudi opet? Da bi mogao da ima suđenje pa da dobije određen broj godina robije pa da onda 20 godina kasnije izađe iz zatvora kao reformisan čovek koji ne želi nikome da naudi? Kakve su ovo budalaštine? Još i nekako da poverujem u ovo da se odigrava danas, ali na Divljem Zapadu?! Notorna glupost. U nekom vestern-u utemeljenom u realnosti ovaj Indijanac bi bio koknut kao pacov, ili kao štakor pošto čitam Ludens verziju... Kakve su ovo pacifističke gluposti? Ovi scenaristi i pizdavači se ponašaju kao da je neka vrsta moralnog svetogrđa ako glavni lik serijala ubije nekog serijskog ubicu. U kakvom ja to debilnom svetu živim? Zbog Teksove neizmerne gluposti (a za koju je realno Segura kriv a ne jadni fiktivni Teks) na strani 305 kada ga Indijanac napadne sa nožem deo mene se ponadao da će da ubije Teksa, čisto ono da kazni presvetog debila za glupost milosrđa. Naravno da sam znao da je tako nešto nemoguće, da Teks ne može biti ubijen ni u 5 miliona epizoda, ali zar ne bi bila lepa kazna za retardirani pacifizam prikazan samo tri strane ranije kada bi ga Indijanac skalpirao... U tom slučaju Seguri bi sve bilo oprošteno! Zamislite kadar na zadnjoj strani priče, kada Carson tužno konstatuje: "moj debilni prijatelj Teks bi sada bio živ da je onu smrdljivu štakorčinu odmah upucao kad je imao priliku." Kad bih ja pisao stripove stvari bi sasvim drugačije izgledale. Kod mene ne bi bilo zayebavanja...

Na strani 275 Little Wolf ima neku retardiranu viziju i najednom menja stav prema Teksu. Koju drogu je poglavica koristio, nije rečeno. Nije čak ni pomenuto da se drogirao - a bazirano na ovim dešavanjima rekao bih da se drogirao i to pošteno. Segura je ubacio ovu glupost ili da bi na veštački način malo razvukao priču, ili da bi imao izgovor da Teks može da da svoj kretenski levičarski govor na stranama 314-315, kada veoma patetično i glupavo poredi izumiranje Indijanaca sa izumiranjem dinosaurusa. Blago svakoj budali ko se ne iskezi čitajući ovaj kretenizam...

Na strani 335 orao veličine pterodaktila napada Karsona. Da li je to zbog toga što Ortiz nikada nije video orla ili zato što crtati za Bonelli mora pod obavezno da podrazumeva ovakve dečije pizdarije? Ili je mozda Karson daleko manji nego sto se činilo?

Na stranama 343-344 Teks nanovo dokazuje da je glup k'o tocilo. Na strani 343 on koristi klopku sa čizmom da bi u pucnjavi zayebao protivnika, međutim na narednoj strani on ne koristi svoju novostečenu prednost tj ne puca odmah u razbojnika već dozvoljava da ovaj prvo puca u njega! Kako li je to samo glupo... Zašto Teks nije odmah pucao u njega? Jer se nadao da će se ovaj predati? Zašto se uopšte Teks libi da ubija razbojnike - kad ih je već poklao najmanje 29,000 u pređašnjih 9,000 epizoda?! Kakve su ovo pacifističko-legalističke budalaštine u jednom vestern stripu prožetim nasiljem i ubijanjem! Pošto nisam dovoljno dobro upoznat sa ovim serijalom ne mogu da tvrdim da je Segura 100% kriv za ovo, jer možda Bonelli ima listu pravila Teksovog ponašanja - koju nameće svim svojim scenaristima. Možda je jedno od tih pravila da Teks uvek ubicama daje jednu zadnju šansu da se predaju - pre nego što ih ukoka.

A opet, na strani 345 i Segura i Teks se donekle iskupljuju kada Teks kaže nešto u fazonu da se jedva suzdržava da jednonogog Sutera ubije na licu mesta. Nažalost, ovaj kratak momenat zdravog razuma biva instantno upropašćen sa jednim od najstarijih klišea akcionih filmova i stripova: heroj okreće leđa zlikovcu, bez ikakvog razloga, i naravno biva napadnut. A zatim sledi jedan od najglupljih klišea Bonelli vesterna, a to je otkopavanje grobova za ubijene zlikovce. Teks i Karson, umorni i u sred pustinje, kreću da kopaju tri groba, kao da je to nešto što se može za par minuta obaviti. Nikada nisam živeo na Divljem Zapadu (kao uostalom ni Segura i Sergio Bonelli haha), ali sam ubeđen da je ovako nešto bila ekstremna retkost. Prilično sam siguran da su se zlikovci zakopavali samo ako su ili veoma povoljni i normalni bili uslovi, odnosno ako su leševi bili u nekom gradiću, i ljudi su imali snagu i vremena da to obave kako treba. A ne ovako u sred pustinje, uz pomoć neke male lopatice, ako su uopšte nosili neke upotrebljive lopate sa sobom. Iskopati jedan grob sa običnom lopatom je velik posao, a uraditi ovo tri puta je... klasična bonelijevska glupost.

Humor u ovoj epizodi je takođe nikakav, baš kao i radnja. Jeftina ti hi hi hi varijanta. Šta reći, strip za neuku raju. Žali Bože divnog crteža...

Ne znam zašto je Villa uradio obe naslovnice, kad je to jedan prosečan crtač koji nije Ortizu ni pod nokat. Teksovi fanatici, odnosno Bonelijevi Svedoci, se većinski kunu u Villu kao velikana stripa, i kao najboljeg crtača ovog serijala. Što je naravno još jedna u velikom nizu bonelijevskih pizdarija...



Ortiz:




No comments:

Post a Comment