Ovaj
tupavi album je bio na velikom popustu i samo zato sam ga uzeo. Jeste
me neobican crtez privukao, ali ni on nije na nekom ne-znam-kakvom nivou
da bih ikada platio punu cenu za ovako nesto. Uostalom, nivo cesto nije
ovakav kao ova strana gore. Neke strane su bezbojne, a crtez sam po sebi
nije dovoljno dobar da bi mogao da prodje bez kolora, koji je sve u
svemu veoma dobar. Zapravo je steta sto se ovako zanimljiv crtez/kolor
tracio na jednu ovakvu glupost.
Pod "ovako nesto" se podrazumeva
da pricam o tome da je ovo pisao Neil Geiman, "legendaran" americki
komercijalac kojeg neki veoma naivni i neizbirljivi ljudi smatraju
velikanom stripa. Ne, on samo spada u pretencioznu felu americke
komerco-bullshitijade odnosno superherojstine, i to one sa izrazeno
levicarskom orijentacijom. Doduse on dodje kao mnogo manje politicka
verzija Alan Moore-a, odnosno nije opsednut unistenjem kapitalizma ni
problizno u onoj meri kao doticni marksisticki degenerik. (Mada mnogi
citaoci sigurno nista od toga ne primecuju. Iako su Marvel/DC vec odavno ogrezli u politickoj korektnosti i levicarenju. Velik broj ljudi ni ne zna razliku izmedju levice i desnice prema tome njihovo neprimecivanje ovakvih stvari ne cudi preterano.) Od njega sam do nedavno bio procitao samo dva Sendmena.
(Recenzija u linku dole.) To je sve. I previse, sto se mene tice.
Nervira me njegova melanholija, patetika, jeftino filozofiranje, skoro
kompletan nedostatak humora, bavljenje superherojima, i neumorni
pokusaji da se "pesnicki" izrazava. Covek sebe i svoja piskaranja
preozbiljno shvata, pogotovo s obzirom za koje jeftine/neambiciozne institucuje radi...
Primera radi, Sandman Overture
nije nista drugo do velelepno ilustrovana marvelijadija o spasavanju
sveta tj multiverzuma - skoro pa i jedina tema kojom se
marvelverse/DCverse/qrcoverse uopste bave. Sta god da sam citao od
superherojstine (ono vrlo malo) se skoro uvek bavi spasavanjem
Metropolisa, planete Zemlje, svemira, pa cak i multiverzuma - u tom
smehotresnom redosledu. Valjda kad su bili spasili Mentalopolis po
hiljaditi put su presli na spasavanje citave Zemlje, pa su i nju
decenijama spasavali, a onda kada su je bili spasili po 5457. put su
odlucili da "osveze" price time sto ce preci na jos bombasticniju stvar,
a to je naravno spasavanje svemira. A onda kada su svemir spasili bar
1500 puta, onda su ovi bajni izdavaci i njihovi lakeji presli na
(odnedavno popularan) multiverzum - kao npr u tom pomenutom Sendmenu.
Koja pacenicka megalomanija. Jadni li su, bas kao i njihova filistinska
publika kojoj ne mozes da serviras nista iole inteligentno jer bi se
sigurno pobunili. A pritom se dobar deo njihove publike lozi da je to
marvelodisijevsko stivo "inteligentno"...
Budali svaka glupost moze da deluje inteligentno, jer u odnosu na njega samog ono to u neku ruku i jeste.
Uprkos postojanju Sandman Overture koji
je vizuelno spektakularan, Gejmena bije glas da namerno bira prosecne
crtace da bi se pricalo samo o njemu, tj da mu crtaci ne kradu paznju
citalaca.
Ne slazem se.
On bira ne samo prosecne vec i lose crtace.
(Izuzetci su retki.) A sad da li to radi jer je nepopravljivi
egomanijak tipa Alan Moore ili Stephen King, to vec ne znam. Ali me ne
bi cudilo da je istina, jer kada sam prelistavao sve ostale Sendmene, bio sam iznenadjen koliko je u proseku nizak nivo crteza; cesto ispod proseka, pa cak i smesan i los - ponekad i na granici karikature. Fascinira me do koje mere filistince medju stripofilima uopste ne
tangira kvalitet crteza - koliko su samo ustinuti od estetike i
shvatanja umetnosti. Das seljaku Moebiusa, ili mu das Djipija - njemu je
to sve isto. Ja takvim bolidima zavidim, zato ih i podjebavam, jer sam -
da budem sasvim iskren - ljubomoran na njihovu svinjsku sposobnost da
budu svastojedi.
A opet, s druge strane... Svinje, posto im je
svaki strip dobro nacrtan, moraju mnogo vise novca da trose jer je
ponuda "kvalitetnih stripova" - po njihovoj definiciji tog pojma - ogromna. Na tome im
definitivno ne zavidim. I ovako trosim previse na stripove, taman posla
da sam jos i nekriticna striposvinja bez kriterijuma, te da me zanima
skoro sve sto postoji... Samo svinje-milioneri mogu sve to da isprate.
Ove ostale siromasnije svinje mogu samo s tugom i frustracijom da
konstatuju kako ne mogu ni promil svega sto je u ponudi da si priuste.
Ali
nema potrebe da po 100. put podjebavam stripofile, od kojih su najmanje
70% kompletni dziberi sto se (ne)ukusa tice. Tu sam da objasnim zasto
je ovaj album razocaravajuc i glup.
Da, razocaravajuc. Istina je
da sam rekao da nisam nikada imao visoko misljenje o Gejmenu, ali sam se
zbog stila ovog crteza ponadao da se ne radi o nekakvoj
marvelodisijadobediji vec o necem sasvim drugom. Kad ono, vec na prvim
stranama saznajem da je cak i ovo neka superherojstina koja spada u neki
usrani superherouniverse, ili kako ga vec zovu Stan Lee i njemu slicni klosari. (Pojavljuju se Betmen, Mocvarko i Leks Tutor.) Ne mogu Ameri
bez toga, nista drugo njihova strip/film publika ne razume, nista drugo
ne stancuju; mnogo im je primitivna stripska scena, zapravo najgora na
svetu u tom smislu, bar kad se poredi sa argentinsko-spanskom skolom,
francusko-belgijskom, sa Italijanima, sa Britancima i s Japancima. Na
toj internacionalnoj skali Ameri su na samom dnu, daleko ispod svih, barem sto se njihove
komercijale tice. Stripska scena im je toliko losa da je mozda cak
ispod holivudskih filmova po kvalitetu. (Govorim o americkoj
mega-komercijalnoj kinematografiji od 00-ih nadalje.)
Kao sto Ameri ne mogu bez komercijale, tako i Gejmen ne moze bez levicarske propagande. Strana 15:
"Ne mozes da se boris protiv zlocina, ovo su osamdesete! To je kao da se boris protiv drzave."
Zlocin = drzava. Za politicki neupucene (odnosno 90% stripofila), ovo u prevodu znaci:
"Regan
je na vlasti bio u 80im, a on je jedan veliki kriminalac! Imamo li
konkretne dokaze za to? Nemamo ih, ali ni ne trebaju nam dokazi, jer mi
jednostavno izmisljamo sta nam se cefne jer smo devijantni levicari.
Uostalom, on je zlocinac vec samim time zato sto je Republikanac odnosno
desnicar koji se bori protiv nase omiljene marksisticke imperije,
SSSR-a, a mi ga zato mrzimo - medjuostalom. A tek ga sada mrzimo kada je
pomogao da se raspadne ta divna Lenjinova unija, tako moralna i
pravedna. A posto mrzimo Ronija - a pritom smo veliki lazovi - odlucili
smo da prikazemo Ameriku 80ih kao korumpiranu, zlu, i dekadentnu, iako
je Regan zapravo izvukao Ameriku iz ekomonskih govana prethodne vlasti
(levicarskih demokrata na celu sa Karterom) - cinjenica koju biramo da
kompletno ignorisemo, slicno kako u Britaniji simpatizeri laborista
(britanskih komunista) ignorisu i precutkuju kako je Tacerka izvukla
njihovu zemlju iz govana koje im je bila ostavila prethodna,
laburisticka, vlast. Ta Amerika tek 1993. krece da se pretvara u nesto
bolje, kada politicka korektnost napokon krece da dominira drustvom, i
da unistava slobodu govora odnosno slobodu desnice da se slobodno
izrazava..."
Levicarski scenaristi uvek najvise blate Ameriku
kada su na vlasti njima omrznuti republikanski predsednici Nixon,
Reagan, Bush i Trump - a kada su demokratske psihopate Obama ili Clinton
na vlasti bili onda se kritika drzave uvek "neobjasnjivo" smanjivala.
Kao i sada: dok je Trump bio na vlasti Amerika je bila "najgora", a cim
ga je zamenio jedan devijantni pedofil zvani Biden, ta se kritika
americke vlasti i politike drasticno smanjila u americkim (levicarski
kontrolisanim) medijima, bas kao i u stripovima i na filmu. Odnosno, kad
god levicari zele da blate Ameriku ili njenu politiku i drustvo kada je
na vlasti Demokrata, radnju lepo pretoce u jednu od tih predsednickih
era koje nisu bile "demokratske" (tj kada u Beloj kuci nisu vladale Demokrate tj
liberali tj komunjare) da bi onda neometano levicarski pisac/scenarista
mogao do mile volje opet da blati kapitalizam i demokratiju, jer Amerika
samo tada ne valja, tj kada je na vlasti Republikanac (tj Nixon,
Reagan, Bush i Trump: to su omiljene mete propagandnih levicara iz
neo-marksistickih fabrika zvanih Holivnjud i Marvel/DC). Cim na
vlast stupi neki "dusebriznicki" populista tipa Clinton, Obama ili onaj
klovn Carter, koji decenijama kenjaju istu pesmu o "promeni" i
"jednakosti", Amerika levicarima najednom postaje daleko blaza, manje
"surova" i mnogo prihvatljivija drzava. Cak i kada se jos vise ratova
vodi nego za vreme Republikanske vlasti...
I uprkos cinjenici da tom drzavom ne vlada Bela kuca vec takodje i kongres, senat, kao i lokalni guverneri. Pa nije to centralizovana Rusija pa da drzavu "definises" osobom koja je zvanicni lider! A neretko kongresom i/ili senatom vlada upravo opozicija tj stranka koja u tom momentu nije u Beloj kuci. Prema tome, deliti Ameriku ovako na "losu Ameriku" (kada su u Beloj kuci Republikanci) i "dobru Ameriku" (kada su u Beloj kuci Demokrate) je krajnje imbecilna podela koja kompletno zanemaruje kompleksan nacin na koji se drzavom upravlja, a njome skoro nikada nisu upravljali iskljucivo jedni ili drugi. Sem naravno u zadnjih par godina, jer se Amerika polako pretvara u jedno-partijsku diktaturu.
Samo zato sto je Reagan bio na vlasti u 80im ne znaci da je on
kontrolisao Amerikom. Nije SAD diktatura tipa Severne Koreje ili Libije
pa da jedan covek moze toliko da utice na politiku drzave. Ni priblizno:
americki predsednik ima 1000 puta manju moc u svojoj drzavi od jednog
Fidela Kastriranog ili Staljina. Jer da nije tako, Obama bi odavno sve
Republikance strpao u logore, dok mu Alan Moore pomaze pisajuci stripove
o ogromnoj pravdi i humanosti takve odluke... Demokrate obicno
kontrolisu kongres i senat kada je Republikanac u Beloj Kuci, a cesto i
kada nije. Deliti Ameriku na losu (kada je Republikanac u Beloj Kuci) i
mnogo manje losu ili cak dobru (kada su na vlasti Demokrate - pogotovo
ultra-precenjene "ikone" Kennedy i Obama), je toliko detinjasto i
maloumno da takva interpretacija sveta moze samo doci iz ultra-debilnog
levicarskog kampa. Oni se uostalom najvise bave simplistickim
budalastinama; njima je sve crno-belo, nema niceg u sredini. (Bas kao i
njihovi "daleki" rodjaci, ultra-desnicari, koji takodje obozavaju logore
i zabranu slobode govora.)
Smehotresno. Levicari su neopevane budaletine, i lazovi.
Drugo, ko je promovisao kokain i
heroin u 80im? Pa niko drugi do marksisticki Holivud. Oni su idealizovali i
romantizovali narkomaniju, prostituciju, kriminal, seksualnu
devijantnost i sve ostalo sto spada u domen nemorala, zlocina i
auto-destrukcije, kao sto to rade i sada - samo jos zesce. Levicari su
konstantno ismejavali Reganovu i Bushovu borbu protiv droge (tzv "war on
drugs") upravo zato sto oni (levicari) podrzavaju
upotrebu droge, i zato sto demokrate nikada ne bi stavljali prioritet na
borbu protiv kriminala; njima je daleko bitnije da li se gejevi mogu
vencati, da li zene imaju identicne plate kao muskarci, i da li
pedofili smeju usvajati decu... Cija se americka stranka bori za
legalizaciju droge, za blazi tretman pedofila i prostitucije, kao i za
blaze kazne za silovatelje i ubice? Pa Demokratska stranka tj Biden i druzina...
Republikanci su protiv svega toga. Mada, i njihovi politicari polako
povlace rep, ne usudjuju se vise ni kontrirati levici, da ne bi bili
javno deklarisani kao "rasisti", "seksisti", homofobi", "fasisti",
"islamofobi"... (Vec sam bio pominjao koliko je politicka korektnost zavladala
Zapadom, a time i ustrojila velik deo tamosnje desnice time sto su
tabuizirali vecinu politickih tema, pa niko ne sme vise otvoreno ni da
prica o kljucnim temama.)
Jel vam sada malo jasnije? Manje
"ucite" istoriju i politiku kroz retardiranu stripovsku "literaturu" i
holivudsko propagandno-marksisticko smece, vise se informisite kroz
prave kanale. Ili jednostavno ukljucite mozak i zdrav razum, a pritom
iskljucite anti-amerikanizam kojim su vas podojile dojke Tita,
Milosevica, Seselja i ostale domace rusofilske gamadije koja vas odvajkad doji svojim ekstremistickim, zagadjenim mlekom. Zar vam nikada ne dosadi
jedno te isto anti-kapitalisticko/anti-zapadno mleko kojim vas nutkaju
psihopate i kriminalci vec decenijama iz svojih strokavih sisa? Obracam
se naravno Balkancima, pogotovo Srbima, koji su oduvek imali kompletno
pogresnu sliku sveta i internacionalne politike, a posebno Amerike.
(Zato prosecni Srbin velica Kinu, Rusiju, pa cak i Severnu Koreju, a
mrzi zapadne zemlje - u koje planira da ode cim/ako mu se ukaze
prilika!) To sto je sadasnja Amerika vredna kritike i podsmevanja
je samo zato sto je ubijena ona starija Amerika pre 90ih, tj
progresivna i daleko normalnija Amerika, a zamenjena u 90im ovom novom
LGBTovskom koja se naravno nikako ne moze i ne sme podrzavati. Medjutim,
balkanska stada ovaca uopste ne razlikuju ove dve Amerike, cak ni ne
znaju za tu vremensku "podelu", a oduvek su mrzeli tu naciju, ne znajuci cak ni zasto...
Mrzeti SAD u npr 70im i 80im je bilo retardirano, ali je sada situacija
veoma drugacija...
Da ne duljim i da ne laprdam previse, sve ovo
je prilicno kompleksna tema, a ja sam je samo blago okrznuo tj nisam ni
usao u detalj - kojeg ima dovoljno za 56 debelih knjiga. Ko zeli vise
informacija na ovu temu, idite na moj politicki blog, na prvi post -
koji se detaljnije bavi komunizmom... kojeg vecina Srba (i ostalih
Balkanaca) uopste ne razumeju.
Strana 28:
"Kanadski premijer se zalio na kise iz americkih industrijskih..."
Ovaj
naizgled nebitan detalj je tipicno levicarsko ubacivanje propagande,
onako sitno, "sa strane", na kvarno, nevezano za radnju stripa (ili
filma). To se "cuje" na radiju (ili TV-u) dok Filip Silvijan razgovara
sa jednim od klonova Crne Orhideje. Cemu to, kad nema blage veze sa
radnjom? Pa citav razlog zasto se skoro samo iskljucivo levicarski
scenaristi i pisci mogu danas baviti svojim poslom je upravo zato sto su
levicari, a levicarima je duznost da seju marksisticku odnosno
anti-kapitalisticku propagandu. Zato su uostalom i privilegovani da pisu
scenarije za filmove i stripove. Inace ne bi imali tu privilegiju.
Koliko desnicarskih pisaca imaju karijere na Zapadu u stripu a pogotovo
TV-u/Holivudu? Nema ih maltene uopste. Slucajnost? Samo se deca prave
slucajno. Nema slucajno. Sve je ciljano.
Nema zagadjenja iz
indijskih, kineskih, ili ruskih (tada sovjetskih) fabrika, jel? Pa
naravno da nema. Opste je poznata naucna cinjenica da samo
kapitalisticke fabrike zagadjuju vazduh. Hemija i fizika se ponasaju
sasvim drugacije u kapitalistickom kontekstu u odnosu na socijalisticki,
to vam bar moze potvrditi svaki lazljivi naucnik, npr Neil DeGrasse. To
vam je kao ona crna komedija koja se odvila odmah nakon revolucije
1917. Navodno anti-kapitalisticki, dusebriznicki pokret Crvenih je
preuzeo vlast da bi kaobajagi spasao Rusiju od "trulog kapitalizma i
njegove industrijske eksploatacije proleterijata" - a onda odmah nakon
ultra-krvavog dugogodisnjeg gradjanskog rata taj isti Sovjetski Savez
krece da se zestoko industrijalizuje i da kreira iste onakve strokave i
stetne fabrike (u kojima su radili milioni bedno placenih jadnika) kakve
je Karl Marks kritikovao u svojim kretenskim filozofskim radovima! Da,
levicari su komedijanti i cirkuzanti, ali oni od opasne, psihopatske i
licemerne sorte. Ko ih ne zna skupo ih placa, a za to svoje neznanje o
komunistima platili su stotine miliona ljudi vec, a tek ce jos da plate,
pogotovo naivne budale na Zapadu koje pojma nemaju sta im se sve
sprema...
Da li je Gejmen psihopata? Mozda ne bas psihopata, kao
npr njegov hipi kolega Alan Moore, ali u najmanju ruku je egocentricni
licemerni narcisoid, a to mu na isto/slicno dodje. Svi ti
"dusebriznicki" scenaristi koji se "zalazu za uzvisene ciljeve" (LGBTQP,
migranti, prava zena, ekologija - aktivizmi koji se danas neumorno
propagiraju) su foliranti na kvadrat, profesionalni lazovi koji se bave
manipulacijom naivnih zombi citaoca. A bas je mnogo tesko manipulisati
modernim krdima tupavih stripofila i filmofila, stoga im posao i nije
preterano tezak...
Najjace mi je sto Gejmen toboze "sprda"
superherojstinu time sto u stripu "lukavo" pominje neke klishee ovog
zanra (strane 14-15) - a pritom licemerno pise za takve stripove odnosno
se i dalje bavi njima. Ne moze i jare i pare. Hoce da bude
non-konformista, neki bajni "buntovnik" (kao klovn Alan Moore, koji je
umislio da je mesija stripske scene), a i dalje uzima lovu od americke
stripoindustrije, i dalje radi na toj tupavoj superherojstini. Mozes da
das najvecem crtacu u istoriji stripa da ilustruje superherojstinu ali i
dalje sadrzaj ostaje glup, ma koliko crtez bio dobar. Gejmen ovo vrlo
dobro zna, ali se pravi blesav. Sta je Crna Orhideja nego jos jedan
usrani superheroj tj u ovom slucaju heroina! Gejmen ocajnicki pokusava
da okiti svoje superherojske albume pretencioznom a jeftinom "poezijom",
pokusavajuci "jeftino-pesnicki" da pise, ali sve je to za badava jer
govno mozes da okitis kao jelku, ali ce i dalje da smrdi jer je govno.
Mene je prosto blam da citam njegovu kitnjastu naraciju. Slicni fazoni i
nacin izrazavanja kao Moore: pompezni bullshit bez skoro trunke humora,
klasicno preseravanje. Scenaristicko onaniranje dve precenjene
budaletine, u svrhu podupiranja sopstvenog ega, jer taj njihov stil
pisanja moze da imponuje samo polu-pismene marvelijadnike i disibednike
koji u zivotu nisu uzeli dobar roman u ruke, ili ako jesu, ne umeju da
razlikuju pravo pisanje od ovog jeftinog...
Zato me je bio i blam
da procitam citav uvodni tekst, koji je toliko pretenciozno glup da
nema dalje. OK, vecinu strip uvoda pisu idioti i vecina su pretenciozni,
nista novo, ali ovaj je posebno jadan - sto ne cudi jer ga pise neki
novinarcic iz pateticnog Rolling Stone casopisa:
marksisticko-hipsterska institucija notorna po svojem promovisanju
najgore muzike - a ignorisanju one najbolje. (Odnosno uglavnom uvek idu
politickom linijom: ko je politicki podoban tj PC njihovu muziku
promovisu...)
A onda saznajemo identitet glavnog zlikovca. Leks Lutor... Blam.
A
onda sledeci klishe: Doktor Silvijan je bio odbacen kao klinac od
ostalih decaka u skoli jer je bio "nerd". (Strana 34.) Naravno da je
svaki naucnik bio "nerd", pa to je cinjenica, jer svaki klishe je tacan!
(Kako levicari samo vole stereotipove kada njima odgovara, a ovamo su
navodno protiv stereotipova...) I naravno da nijedan nerd nije imao prijatelje (bar ne muske) u detinjstvu jer je on uvek bio jedini nerd
u krugu od 50 kvadratnih kilometara! (Americke skole su bukvalno
preplavljene nerdovima, pricam i iz licnog iskustva, ali ih nekako u
americkoj fikciji nikada nema dovoljno da bi jedni drugima pravili
drustvo te postaju "otudjeni"... Logika koju ne kontam.)
"Imamo u najboljem slucaju jos 40 godina pre nego sto nam nestane kiseonika." - Dr Silvijan, strana 41.
Zaboravio
je Silvijan na otapajuce severno-spolovne ledene sante koje su trebale
jos pre 30 godina da preplave sve priobalne gradove, a tu je jos i
globalno zagrejavanje koje je trebalo pre bar 15 godina da dovede do
pustinjskih pejsaza po citavoj Evropi... I to je Silvijan odnosno Gejmen
zaboravio da pomene. Ali nema veze, posto se na ovoj strani pominje
Alek (Mocvarko), a Moore pise taj serijal (tj pisao ga je tada) neka se
on pozabavi skakanjem globalne temperature na 150 C, i na povecanje
nivoa okeana za 100 metara... dok Gejmen baljezga o kiseoniku.
Gluposti
se nastavljaju na 53. strani kada navodno inteligentni naucnik Dr
Silvijan otvara vrata u 2 sata ujutro, kada mu zazvoni Suzanin bivsi muz
(a ujedno i njen ubica). Najveci idiot na planeti ne otvara nikom vrata
posle ponoci, a tek to ne bi smeo/mogao da uradi jedan naucnik,
intelektualac, koji je pritom morao biti svestan da ima ozbiljne
neprijatelje, plus mu je Orhideja bila ubijena nedavno. Znaci...
gluposti na kvadrat. Zar nije Gejmen mogao na neki inteligentniji nacin
da izvede ovo ubistvo?
A opet, zasto bi se trudio. Kakva publika
takav scenarista. Zabole njega za logiku, vazno da ima puno patetike u
vidu "pesnicke" naracije, koju je sve teze trpeti kako radnja odmice. Ma
kakva "poezija", to je jeftina melodrama. A kao da to nije dovoljno, na
55. strani imamo citat iz neke pesme, koji me tera da biram: treba li
sad da se smejem ili da bacim album u smece? Kakva mega-patetika...
Transfer blama dozivljavam, ali ne toliko za Gejmena vec za publiku koja
ovakav kitch shvata ozbiljno. Superherojski strip - a umocen u "poeziju".
Nazalost, to je (mnogo?) kasnije postala praksa u marvelitardiranom
svetu kostimiranih debila. Sada superherojski stripovi nisu vise deciji
kao sto su nekada bili (valjda do 90ih?), vec su i za "odrasle" (barem
fizicki odrasle), jer, pobogu, zar se ne primecuje koliko je to sve
umetnicko-pesnicki inscenirano? Eto vam ga covek odeven kao sismis - ali
molim vas shvatite ga ozbiljno koliko god glupo taj lik izgledao u tom
svom betkostimu, jer naracija je toliko pesnicka a radnja tako
dramaticna i "mracna"... Serem se i po Betmenu i po citavoj
superherojstini. Koja lakrdija. Cirkus, maskenbal, smejurija.
Okititi
superherojstinu ukrasima je kao da na govno stavljas (jeftin) parfem. I
dalje bazdi. Stoga bi bilo pametnije tj manje glupo da se vrate
normalnoj nepretencioznoj, ne kvazi-mracnoj/kvazi-ozbiljnoj
superherojstini. Ali to govno-poredjenje sam vec bio pomenuo. A s druge
strane, sto se ne bih i ja ponavljao? Marveluniverzum se stalno
ponavlja, drkaju jedne te iste fore, jedne te iste zlikovce, jedan te
isti grad (Kuropolis), cak im je i ludara uvek ista (Arkam), pa sto bih
ja bio bolji od njih... I ja cu lepo tokom ovog teksta da stalno
provlacim to poredjenje s govnima, jer oni prolaze nekaznjeno sa svojom
repeticijom, znaci valjda mogu i ja...
Do 64. strane zatim slede
velike batine za Docu, medjutim koliko god mu puta bivsi Suzanin muz
Trnov razbije tikvu flasom ili sutne je nogom, ovaj i dalje ne samo da
ne gubi svest ili umire vec razgovetno prica. (Tek nesto kasnije
mandrkne.) Zato sto je tesko ostetiti glavu bez mozga? Vrlo moguce, jer
Doca nijednu jedinu inteligentnu stvar ne uradi u citavoj prici, a
nedostatak mozga u toj tikvi njegovoj je jedino moguce objasnjenje za
ovu tupavu scenu.
Ali ta tupavost je samo promil tupavosti koja kenja po citaocu na strani 78. Ova strana je Carica svih tupavosti,
mega-budalastina kakvu samo jedan dusebrizni levicar kao sto je Gejmen
moze da napise. Naime, nakon sto je Trnov nemilosrdno pobio gomilu
"orhideja", kao i zverski ubio njihovog tvorca Docu Silvijana, Leks
Lutor naredjuje Trnovu egzekuciju. Ali on ne umire jer...
Ajde, pokusajte da pogodite...
Ne umire jer ga spasavaju prezivele orhideje. Zasto? "Bilo je vec suvise ubijanja," kaze jedna od ovih biljnih glupaca. Jeste, tacno, bilo je previse ubijanja ali KO ih je sve pobio? Pa Trnov!
Ovo
je toliko gandi-imbecilno da ne znam da li da uopste trosim energiju
listajuci sve gluposti koji su previse ocigledne... Ali evo, cisto
zabave radi:
1. Ako je vec bilo "previse ubijanja" zasto ne ubiti
jos jednu osobu? Koju razliku cini jos jedan les na hrpi drugih leseva?
(Idem anti-spokovskom tj anti-hipi logikom.) Pogotovo kada bi taj les
bio les coveka krivog za sva ubistva.
2. Zar ove orhideje nemaju gram mozga? Jel to zato sto su polu-biljke pa im je IQ 15?
3. Zar ove klovnovske klonovke nemaju trunku lojalnosti prema svom mucki ubijenom doci i prema svojim ubijenim sestrama?
4.
Zar spasavanje Trnova nije ionako rizicno jer bi drugi nevini ljudi
mogli da od njega kad-tad nastradaju? A tu se vracamo na 2. tacku, a to
je da klonovke-orhidejke nemaju gram mozga. Spasavati jednog serijskog
ubicu je samo po sebi tezak kriminalni delikt jer time ugrozavaju
potencijalne buduce zrtve. Gde je tu logika? Valjda se govno pusta u
kanalizaciju? Otkad se govno cuva? Zasto su spasili govno?
5. Ako
je glavna odlika orhidejki da su maloumne gandijevke, zasto bi citaoc
onda uopste mario za njih? Ja sam generalno za nestanak svih
pacifistickih vrsta, a to obuhvata i botanicke proizvode kao sto su ove
polu-biljke. A to me dovodi do zakljucka da nisu one krive sto su glupe,
jer otkad biljke umeju da misle - pa jos i logicno? Doca ih je napravio
tako tupavim, te on snosi krivicu. Nije im npr objasnio da serijske
ubice treba eliminisati a ne spasavati...
6. Zasto doca nije
predvideo ista od ovoga? Znao je za razne neprijatelje, znao je sve.
Morao je znati. Znaci i on je retardiran - mada to vec znamo od strane
53, kada otvara vrata potpunom strancu u sred noci, sto je i
prouzrokovalo masakr...
7. Ako je doca napravio orhiklonovke da
bi se ponasale kao tupave mazohisticke pacifistkinje, znaci li to da je i
on imbecil i mazohista? (Dobro, to vec znamo, samo se ponavljam...)
8.
Cemu se uopste trudio da odrzava orhidejke na zivotu ako nije imao
nikakav plan kako da sebe a i njih zastiti od masakra - i to ne od
mocnog Leks Lutora vec jednog obicnog klosara naoruzanim samo bejzbol
palicom i flasom? Kako je moguce da nije imao nikakve mere zastite, ni
oruzje, ni strazu, ni ogradu... nista.
9. Zasto Gejmen promovise mazohizam i pacifizam? (Dobro, na ovo znam odgovor: jer je degenericni licemerni levicar.)
10.
Zasto Gejmen ne veruje u osvetu (a onda je kasnije licemerno ipak
pominje u pozitivnijem svetlu)? Veruje on u nju. Jos i te kako. Da njemu
neko ubije dete ili mu ukrade zbirku hipsterskih knjiga koje drzi na
policama, uzeo bi prvi pistolj i krenuo da koka. On je samo pacifista u
svojim pricama, u teoriji. U praksi ne postoje pacifisti. Da, on je
licemer i folirant, naravno, kao i svi njemu slicni gandijevci. Skoro
svi su levicari takvi...
11. Da li Gejmen zaista veruje da njegova publika ne voli osvete i da su protiv ubijanja zlikovaca?
12. Da li Gejmen smatra da su njegovi citaoci bas totalni imbecili? (Na ovo znam odgovor...) |