Update: 28.11.22.
Modesti Blejz
Price su uglavnom dosta dobre, neke su odlicne, sto me je iznenadilo jer je ovo ipak dosta star krimi serijal. Kvalitet prica postepeno raste. Prva prica je najslabija, treca je dosta dobra a cetvrta se sastoji od dva dela i menja fokus sa krijumcarenja droge na Vijetnamski rat; u njoj Modesti bira da ubije glavnog zlikovca umesto da ga prepusti vlastima, sto mi se neizmerno dopalo jer ide protiv preterano naivne stripovsko-pacifisticke mejnstrim tradicije, koja mi zestoko ide na qrac, da glavni junak pokazuje samilost prema psihopatama kad god mu se moze. Ja, licno, bih svakog zlikovca skratio za glavu: nikakva hapsenja, nikakva sudjenja - samo giljotina, vesanje i/ili srednjovekovne metode i sprave. Takodje mi se svidja sto nema nikakve pro-levicarske pristrasnosti prema Vijetkongu, vec je Sever prikazan kao psihopatska strana koja saradjuje sa narkodilerima. Osvezavajuc pristup u moru anti-americke/anti-zapadne odnosno pro-komunisticke propagande koja prosto hara polularnom kulturom od 70ih nadalje. To je bio moguc i donekle ucestao pristup u 50im i 60im, ali danas bi ovako nesto bilo nezamislivo, u eri u kojoj se jedan bolesnik kao sto je Che Guevara tretira kao heroj a FBI/CIA se redovno predstavljaju kao zlikovci. Dakle sve je navrat-nanos, jer trenutno na Zapadu vlada cultural marxism, a ta patoloska ideologija je zasnovana delom i na buntovnistvu tj veoma je anti-autoritarna - sto automatski privlaci infantilce kao npr kvazi-buntovnike odnosno npr "pankere", neo-hipike, hipstere i druge pomodarsko-klovnovske grupacije koje neguju uniformne tj identicne politicke stavove unutar svojih redova. Ali da ne baljezgam previse o tome, jer ovo je beskrajno opsirna tema koju sam uostalom pominjao vec dovoljno u drugim "recenzijama" a i u mojim drugim blogovima... Nakon sto sam procitao epizodu s Vijetkongom postalo mi je jasno zasto se Fibra nikada nije pozabavila ovim serijalom. Taj izdavac je, naravno, komunjara. Peta epizoda (na slici) je jos bolja, verovatno najbolja; uzbudljiva od samog pocetka, bez razvucenog uvoda kao sto je tendencija u nekim drugim pricama. Sesta i sedma su takodje kvalitetne. Osma je nesto slabija jer je zlikovac malo previse "frantican", suvise iskarikiran cak i za strip. |
Levicari tj ekstremisticki i zadrti kvazi-feministi se svojski trude da predstave MB kao grrl-power strip, pritom cak tvrdeci da je i osmisljen prvenstveno sa ciljem da promovise zensku "snagu, nezavisnost i sposobnost". Ovo je notorna glupost, tipicna za ovo politicki-korektno doba patoloski opsednuto zenskim pravima. Kao prvo, serijal je nastao 1963. godine, pre tzv "seksualne revolucije" (odnosno pre pocetka ciljanog zatupljivanja mozga) i tog kretenskog marksistickog feminizma koji je zamenio i uzurpirao prvobitni feministicki talas koji nije bio ni priblizno zadrt. Kao drugo, tvorac/scenarista serijala je to demontavao (u intervjuu u 1. integralu); on je objasnio da je (parafraziram) Modesti "suvise veliki individualista da bi se plasirala u nekakve uske kategorije". Ko zna da cita izmedju redova razumece jos bolje sta je hteo reci odnosno gde stoji politicki. Kao trece, bilo ko sa samo gram mozga mora shvatiti zasto je O'Donnell izabrao junakinju umesto junaka: jer je to daleko atraktivniji - a i tada originalniji - potez za citaoce koji su mahom muskarci, da ne kazem napaljivi decaci i tinejdzeri. Meni je jos kao slinavom klincu glavni zenski lik u stripu bio mnogo zabavniji nego standardni muski, a to nema blage veze sa zenskom emancipacijom vec je cisto seksualna reakcija. Odlika skoro svih kvazi-intelektualaca, pogotovo levicarskih, je da se previse bave trazenjem (i "pronalazenjem") nepostojeceg sadrzaja, znacenja i motiva, bilo da je to u muzici, filmu, stripu ili cak odvratnoj apstraktnoj umetnosti. To su maloumni kompleksasi koji pokusavaju da hrane svoj ego time sto pokusavaju da steknu "ugled" za svoje bajne analiticke sposobnosti. Ali traziti neki dubok - cak i skriven - politicko-socijalni smisao i stripu kao sto je MB je u vecoj meri kompletna budalastina, hobi kojim se bave prepotentne budaletine. Ja sam kao klinac voleo ovaj strip upravo zbog Modestinog izgleda - i zbog odlicnog crteza, jer da je npr nenormalno precenjeni Crepax crtao MB ovaj serijal bi bio tesko sranje. Ali takvi su ljudi odnosno pretenciozni levicari odnosno idioti: oni uvek traze neke idealisticke, "uzvisene" razloge za sve (u ovom slucaju feminizam kao motiv), pritom ignorisuci obicna i cesto ocigledna objasnjenja. Zato su levicarski "intelektualci" najvece budale sadasnjice, jer nisu kadri da prepoznaju istinu, cak ni kada im se landara ispred face. Ne primenjuju zdrav razum u skoro nijednoj temi/oblasti jer su izabrali fanaticni idealizam umesto prizemnog pragmatizma. Ko zivi u oblacima taj se nalazi u konstantnoj magli - i kad-tad bolno pada na dupe. Odnosno cesto. U danasnjoj popularnoj kulturi "tough chick" heroine su prava posast: mrsave, anoreksicne glumice, uglavnom ravne kao daske, sa tankim rukicama bez misica, koje toboze mlate slonove a kamoli nabildovane muskarce. Totalno neubedljivo, naivno, cak i smehotresno. Meni je bukvalno blamazno kada npr Scarlett Johansson krene da bije gomilu zlikovaca: meni je to high camp tj nenamerni slepstik. Modesti nije nikakva svemocna superheroina, niti je hladna kucka koja tuce citave armije zombija, vec joj skoro uvek treba pomoc Vilija, koji je ekspert za borilacke vestine kao i ona. I ne samo to; Modesti u par navrata zaplace na kraju epizode, kada je savladaju emocije usled nagomilanog stresa. Znaci, ona je opaka - ali i zenstvena, normalna, u svakom slucaju neuporedivo realnija od Wonder Woman i slicnim glupostima. Nije hladni robot-ubica kao na primer Mila Jovovic u onom relativno zabavnom ali krajnje tupavom post-apokalipticnom filmskom serijalu. Daleko bilo da je MB realan serijal (jer je u sustini dzejmsbondovska fantazija), ali u poredjenju sa pomenutim modernim "feministickim" pizdarijama je mnogo prizemniji. Uostalom, u stripu se visi nivo gluposti tolerise nego na velikom ili malom ekranu. |
Opširne recenzije:
Mange:
Jodoverse:
https://vjetroscomics.blogspot.com/2020/10/kasta-metabarona-gimenez.html
https://vjetroscomics.blogspot.com/2022/09/castaka-das-pastoras.html
Bernet:
Corben:
Toppi:
Palacios:
Bilal:
Manara:
Boucq:
Fernandez:
https://vjetroscomics.blogspot.com/2020/09/zora-and-hibernauts-fernandez.html
Battaglia:
https://vjetroscomics.blogspot.com/2020/10/legionar-dino-battaglia.html
Magnus:
https://vjetroscomics.blogspot.com/2020/11/neznanac-magnus.html
https://vjetroscomics.blogspot.com/2020/10/alan-ford-u-boji.html
Ortiz:
Gimenez:
https://vjetroscomics.blogspot.com/2020/10/kasta-metabarona-gimenez.html
Font:
https://vjetroscomics.blogspot.com/2020/10/jon-rohner-alfonso-font.html
https://vjetroscomics.blogspot.com/2020/11/zarobljenik-zvezda-alfonso-font.html
A. Breccia:
https://vjetroscomics.blogspot.com/2020/10/mitovi-o-ktuluu-breccia.html
https://vjetroscomics.blogspot.com/2020/10/mort-cinder-breccia.html
Crumb:
https://vjetroscomics.blogspot.com/2020/10/drawn-together-robert-crumb.html
https://vjetroscomics.blogspot.com/2020/09/muke-sa-zenama-robert-crumb.html
Solano Lopez:
Lawrence:
Moebius:
Grrl-Power:
Bonellijana:
https://vjetroscomics.blogspot.com/2020/11/dylan-dog-apokalipsa_30.html
Ostale recenzije:
No comments:
Post a Comment